خبر فوری
۱۶:۳۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۸۵
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری:

مشهد ـ سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: مسیر شرکت‌های دانش بنیان باید از بازار بگذرد و این اقدام به عنوان بزرگترین کمک به این شرکتها با کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی ظهر پنجشنبه در گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی اظهار کرد: نظام نوآوری از مسیر بازار شکل می‌گیرد و در کشور ما باید این مسیر با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای از سمت بازار آغاز شود.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: بر اساس آمار، گردش مالی بخش خصوصی کشور ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که کل بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری سه درصد این گردش مالی است.

وی گفت: بزرگترین فرصتی که حاکمیت می‌تواند در اختیار جوانان قرار دهد واگذاری مجوزهای قانونی است که در اختیار مجلس، دولت و استان هاست که با یاری آنها، صنعت به سراغ جوانان خواهد آمد.

دهقانی افزود: آستان قدس رضوی که سرمایه علمی و اسلامی ماست اگر بخواهد به عنوان یک مجموعه اقتصادی بماند باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بیان کرد: در همه جای جهان منابع خیریه و وقف به کمک علم و شرکتهای دانش بنیان آمده اند که باقیات الصالحات برای افراد خیر و نهادهای موقوفه در تولید کسب و کار و صنعت برای شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: