خبر فوری
۱۷:۴۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۹

قارچ شیتاکه قارچی جادویی با خواص درمانی استثنایی است که طعم تلخ و بافت چوب مانندی دارد. تا کنون اشکال دارویی به شکل کپسول و پودر از این گیاه تولید شده که به عنوان مکمل غذایی در داروخانه ها به فروش می رسد.

راز طول عمر ملکه انگلیس فاش شد!

زیبامون: الیزابت دوم یا الیزابت الکساندرا مری ملکه اسبق بریتانیا و مستعمره های آن در 8 سپتامبر2022 پس از 70 سال سلطنت در 96 سالگی فوت کرد. الیزابت دوم یکی از طولانی ترین دوره های سلطنت را داشته و به مدت 70 سال بر تخت پادشاهی بریتانیا نشسته بود.

زندگی الیزابت دوم

بعد از مرگ پدرش شاه جرج ششم، الیزابت دوم به مقام ریاست دولت در پادشاهی متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سیلان، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید. امروز بیش از ۱۲۸ میلیون نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که او صدر حکومت آنان بوده است.

الیزابت دوم در بین حاکمان فعلی طولانی‌ترین دورهٔ صدارت حکومت در جهان را به عهده دارد. ملکه الیزابت دوم، در بریتانیا شاهد فعالیت سیزده نخست ‌وزیر بوده ‌است و خانم لیز تراس، نخست‌ وزیر کنونی بریتانیا، سیزدهمین نخست‌ وزیری است که در زمان سلطنت او دولت تشکیل داده‌است. الیزایت دوم ریاست کل کلیسای انگلستان را بر عهده داشت.

اختیارات الیزابت دوم ملکه سلطنتی بریتانیا

در بریتانیا، مقام سلطنت جنبهٔ تشریفاتی و نمادین دارد و اگرچه بسیاری از نهادهای حکومتی به نام پادشاه یا ملکه این کشور فعالیت می‌کنند، اما او عملاً دارای اختیارات اجرایی و در نتیجه، مسئولیت سیاسی نیست و تصمیمات حکومتی، حتی در مورد بسیاری از موضوع‌های مربوط به خاندان سلطنتی و نهاد سلطنت، به نام پادشاه یا ملکه توسط دولت، پارلمان و سایر نهادها اتخاذ و اجرا می‌شوند.

از جمله این اختیارات تشریفاتی و اسمی می‌توان به ریاست دولت، فرماندهی کل نیروهای مسلح و تأیید قوانین مصوب پارلمان و همچنین ریاست عالیه بر کلیسای انگلیکان اشاره کرد.

در عمل، ریاست دولت و فرماندهی کل نیروهای مسلح به نخست ‌وزیر سپرده می‌شود و طی حدود سیصد سال گذشته، فرمانروایان بریتانیا هیچگاه از امضای مصوبات پارلمان خودداری نکرده‌اند. کلیسای انگلیکن نیز خود دارای تشکیلاتی برای تعیین مقامات ارشد و همچنین اداره امور خویش است هر چند موقعیت ملکه به عنوان «مدافع مذهب» در تشریفات کلیسایی همچنان محفوظ است.

الیزابت دوم علاوه بر ریاست کشور بریتانیا، رئیس تعداد دیگری از کشورها نیز بوده که عموماً زمانی مستعمره بریتانیا بودند. سلطنت او بر بعضی از این کشورها، مانند پاکستان، سیلان (سریلانکا)، نیجریه، سیرالئون، جامائیکا، مالاوی و چند کشور دیگر چند سال به طول انجامید و این کشورها بعداً تصمیم گرفتند ریاست کشور را به نهادهای داخلی منتقل کنند.

نگهداری از الیزابت دوم

سال های سال بود که هزینه های نگهداری از الیزابت دوم در رسانه های جهان بررسی می شد و هزینه‌های بالا نگهداری ملکه انگلیس از جمله مواردی بود که باعث افزایش میزان مالیات مردم انگلیس می شد.

وجود منوی خاص غذایی و همچنین استفاده از بهترین مواد غذایی سبب می شد این منوی غذایی گران‌قیمت افزایش طول عمر ملکه را تضمین کند.

اما وجود یک قارچ دارویی در این منوی غذایی بسیار مورد بحث بود زیرا این قارچ همه روزه برای ملکه سرو می شد و به‌صورت ویژه از ژاپن خریداری می شد.

با بررسی های صورت گرفته توسط تیم پزشکی ملکه الیزابت دوم تصمیم براین گرفته شد که بخاطر خواص بالای قارچ شیتاکه این قارچ به صورت روزانه برای ملکه انگلیس سرو گردد. همچنین خاندان سلطنتی نیز استفاده از قارچ شیتاکه را در منوی غذایی خود قرار داده و از آن بهره می بردند.

قارچ شیتاکه راز طول عمر الیزابت دوم

اگر بگوییم که علی‌رغم تمامی نگهداری های پزشکی که برای ملکه انجام می گرفت وجود این قارچ در منوی غذایی ملکه بی تاثیر در افزایش عمر ملکه نبوده، اشتباه نگفته ایم.

قارچ شیتاکه را پادشاه گیاهان دارویی، جان افزا، اکثیر جوانی می نامند. قارچ شیتاکه یکی از ارزشمندترین مواد خوراکی است که در گروه قارچ های دارویی قرار می گیرد. تحقیقات بسیاری در زمینه خاصیت قارچ شیتاکه صورت گرفته که همگی دلالت بر مغذی بودن قارچ شیتاکه دارد.

متخصصین تغذیه دربار سلطنتی انگلیس با توجه به فواید قارچ شیتاکه، این قارچ شفابخش را جایگزین مکمل و بسیاری از داروهای شیمیایی و زیان بخش برای ملکه می دانسته اند.

خواص قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی مورد استفاده بوده است. قارچ شیتاکه به عنوان قارچ ریشی در طب سنتی ژاپن از قارچ های دارویی قابل احترام شمرده شده می شود. مردم ژاپن به آن رِیشی به معنی پادشاه قارچ های دارویی لقب داده اند.

خواص دارویی قارچ شیتاکه طبق شواهد علمی به اثبات رسیده است. بررسی های انجام شده روی نمونه ها و تحقیات بالینی روی بیماران نشان دهنده شفا بخشی قارچ شیتاکه و خواص دارویی قارچ شیتاکه می باشد.

با توجه به خواص ذکر شده متوجه اهمیت وجود این قارچ در وعده های غذایی ملکه می شوید.

  • مبارزه با چاقی

  • قارچ شیتاکه مفید برای تقویت سیستم ایمنی

  • قارچ شیتاکه سلول های سرطانی را از بین می برد.

  • قارچ شیتاکه مؤثر بر سلامت قلب وعروق

  • قارچ شیتاکه حاوی خواص ضد میکروبی

  • تاثیر قارچ شیتاکه بر افزایش انرژی و عملکرد مغز

  • قارچ شیتاکه ویتامین D را تامین کنید

تهیه قارچ شیتاکه با کیفیت

قارچ شیتاکه قارچی جادویی با خواص درمانی استثنایی است که طعم تلخ و بافت چوب مانندی دارد. تا کنون اشکال دارویی به شکل کپسول و پودر از این گیاه تولید شده که به عنوان مکمل غذایی در داروخانه ها به فروش می رسد.

همچنین پرورش این قارچ با اقلیم کشورمان سازگاری خوبی دارد و پرورش این نوع قارچ در کشورمان روند رو به رشد خوبی داشته است اما بسیار از افرادی که دست به فروش این محصول زده اند متأسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیستند. اگر شما به دنبال خرید قارچ شیتاکه هستید که با استفاده از اصولی ترین روش پرورش قارچ های دارویی رشد داده شده اند می توانید با مراجعه به سایت ganoderma-market.com نسبت به خرید قارچ دارویی ارزشمند اقدام کنید. توجه داشته باشید که این قارچ به بهترین روش توسط تیم شیتاکه مارکت در سالن های مجهز کشت می گردد که سبب می شود که خاصیت دارویی این قارچ حفظ گردد و سبب افزایش سلامتی و طول عمر می شود.

توجه: مقالات و توصیه‌های "زیبامون" برگرفته از برترین و به‌روزترین منابع بین‌المللی هستند، اما به تمامی کاربران گرامی اکیدا توصیه می شود قبل از انجام موارد درمانی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: