خبر فوری
۱۶:۴۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۰۹

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن در خصوص تخلفات ساکن توضیح داد و گفت: معمولا در خیابان‌ها و معابر فرعی روی می‌دهد و باعث انسداد راه و ایجاد ترافیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ «محمد رازقی» گفت: اگر تخلفات را به دو دسته کلی تقسیم کنیم به تخلفات حادثه‌ساز و ساکن تقسیم‌بندی می‌شوند. بخش اول تخلفات حادثه‌ساز مربوط به ایمنی است و باعث تصادفات می‌شود و مشکلات دیگری در بزرگراه‌ها به وجود می‌آورد و به تصادفات منجر می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران ادامه داد: تخلفات ساکن با توجه به اینکه در معابر کم عرض داخلی و فرعی درجه دو روی می‌دهد معمولا باعث بی‌انضباطی می‌شود. از جمله مواردی که تخلفات ساکن شامل می‌شود می‌توان به تخلفات دوبله، حریم تقاطع، توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و مواردی مانند این‌ها، باعث بی‌انضباطی در سطح شهر شده و مهم‌تر از همه اینکه باعث عقب افتادن بار ترافیکی می‌شود.

سرهنگ رازقی گفت: این تخلفات معمولا در خیابان‌ها روی می‌دهد و وضعیت ترافیکی آن محل را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و انسداد به وجود آورده و بار ترافیکی عقب می‌افتد که در خیلی از جا‌های شهر تهران با توجه به اینکه بافت محدوده مرکزی شهر تهران بافت قدیمی و کم عرض می‌باشد تخلفات ساکن می‌تواند مشکل ایجاد کرده و یک توقف نابجا می‌تواند بار ترافیکی چند محور را عقب بیاندازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: