خبر فوری
۱۹:۲۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۴۷

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری ۶ فعال سایبری که با عنوان خدمات زیبایی درفضای سایبری اقدام به جذب مشتری با سوء استفاده از تصاویر بانوان در کلینیک‌های فاقد مجوز می‌کردند، خبر داد.

خدمات پزشکی بدون مجوز در فضای سایبریبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبراظهار داشت: در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا استان تعدادی پیج اینستاگرامی با دنبال کننده قابل توجه شناسایی شد که ضمن سوءاستفاده از تصاویر بانوان ارائه هرگونه خدمات پزشکی در پیج‌های مذکوربا شرایط ویژه و تخفیف دار جهت ارائه به مشتریان ارائه می‌شد.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم دریافتند مالکین پیج‌های اینستاگرامی که وعده ارائه خدمات پزشکی و زیبایی را در پیج‌های مذکور داده بودند علاوه بر اینکه فاقد هرگونه مجوز قانونی بودند از تصاویر بانوان برای تبلیغ وافزایش دنبال کننده سوء استفاده می‌کردند که اقدامات لازم در جهت شناسایی گردانندگان پیج‌های موصوف با هماهنگی قضایی صورت گرفت.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با تلاش شبانه روزی موفق شدند متهمین را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی پنج تن از این افراد را درمشهد و یکی از آن‌ها را در یکی از شهرستان‌های استان، در محل کلینیک دستگیر کردند.
سرهنگ "جهانشیری" با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه انگیزه خود را کسب درآمد و منفعت مالی عنوان داشتند، گفت: متهمین به همراه پرونده و مستندا ت موجود جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شدند.
وی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: شهروندان عزیز فریب تبلیغات دلفریب فضای مجازی و جلوه‌های ویژه این فضا را نخورند و حتما در مورد مسائل پزشکی و درمان خود پس از کسب اعتماد و اطمینان کامل، اقدام به دریافت خدمات پزشکی نمایند.
این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir (مرکز ثبت فوریت‌های سایبری) یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: