خبر فوری
۱۸:۴۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۶۴

نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقرر شده تا در بازه زمانی ۴ ساله نسبت به افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به ۶۰۰۰ دستگاه اقدام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری اظهار کرد: با گذشت یک سال از دوران مدیریت شهری و گذر از رکودی که در سیستم حمل‌و‌نقل شهری به واسطه کرونا به وجود آمد، هم‌اکنون شاهد پویایی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی هستیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سسیتم حمل‌و‌نقل عمومی افزود: از جمله چالش‌های پیش روی ما با شروع کار در مدیریت شهری می‌توان به فرسودگی ناوگان حمل‌و‌نقل اشاره کرد که در بازه زمانی 3 ماهه نسبت به تعمیرات اساسی 500 دستگاه اتوبوس اقدام شد.

نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت 2500 دستگاه اتوبوس در حال حاضر در معابر شهری تصریح کرد: براساس برنامه مدونی که مدنظر مدیریت شهری است، مقرر شده تا در بازه زمانی 4 ساله نسبت به افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به 6000 دستگاه به منظور استفاده شهروندان از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی اقدام شود.

آقامیری به ظرفیت استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل ریلی در پایتخت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 1400 دستگاه واگن فعال در خطوط متروی پایتخت نسبت به جابجایی شهروندان فعال هستند که تا دو سال آینده مقرر شده به صورت مرحله به مرحله 630 دستگاه واگن مترو به سیستم حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شود که در 6 ماه پایانی سال می‌توانیم شاهد بهبود وضعیت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: استفاده از انرژی‌های پاک و استفاده از موتورهای برقی به جای بنزینی در گام اول هدف‌گذاری شده است که با ارائه تسهیلات در این زمینه می‌توان کمک شایانی به کاهش آلودگی شهر تهران کرد.

سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 نیز با اشاره به انجام امور زیربنایی در غرب پایتخت گفت: با شروع کار خود در منطقه تلاش کرده‌ایم با بازدیدهای مکرر میدانی در محلات و ارتباط چهره به چهره با شهروندان در کنار رسیدگی به امور نگهداشت شهر و پیگیری مباحث خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی که از وظایف ذاتی مجموعه شهری است، امور زیر بنایی را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: مقوله احداث ایستگاه مترو در محلات پرتراکم منطقه 9 با اتصال به خطوط 4 و 8 ، توافق مجموعه شهری با وزارت دفاع در خصوص پادگان جی و اختصاص سهم 65 درصدی اراضی مذکور به شهرداری و شروع عملیات اجرایی پروژه ادامه شاخه غربی یادگار امام(ره) از جمله مباحث کلانی است که در منطقه با جدیت پیگیر آن هستیم تا به‌زودی با یاری خداوند تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: