خبر فوری
۱۳:۰۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۲۳

همیشه نمی‌توانید به وسایل دست نزنید. اما اگر تا زمانی که بتوانید آنها را بشویید یا ضدعفونی کنید و از تماس بین دست‌ها و چشم‌ها، بینی و دهان خود اجتناب کنید، این کار به کاهش بسیاری از انتقال‌ها کمک می‌کند.

متاسفانه، همانطور که بیماری همه‌گیر به ما نشان داده است، سفر می‌تواند زمان خطرناکی برای سیستم ایمنی بدن باشد. استرس، اختلال در برنامه‌های خواب، غذا خوردن و تناسب اندام، و دوره‌های طولانی در کابین خودرو یا هواپیما، همگی می‌توانند تاثیرگذار باشند، اما شاید مهم‌تر از همه، سفر شما را با تعداد زیادی عامل بیماری‌زا جدید و ناآشنا آشنا می‌کند.

همیشه نمی‌توانید به وسایل دست نزنید. اما اگر تا زمانی که بتوانید آنها را بشویید یا ضدعفونی کنید و از تماس بین دست‌ها و چشم‌ها، بینی و دهان خود اجتناب کنید، این کار به کاهش بسیاری از انتقال‌ها کمک می‌کند.

برای راهنمایی‌های بیشتر در مورد نحوه محافظت از خود در برابر میکروب‌های مسافرتی به موارد زیر توجه کنید، زیرا آخرین چیزی که می‌خواهید نگران آن باشید، این است که یک حشره را با خود به خانه بیاورید.

بدانید میکروب‌ها کجا جمع می‌شوند

حمام‌های عمومی هرگز قرار نیست سنگر پاکیزگی باشند، آنها مکان‌هایی هستند که میکروب‌های زیادی را در خود جای داده‌اند. احتمالاً در هر مکانی که غریبه‌ها تمایل دارند مکرراً آن‌ها را لمس کنند، عوامل بیماری‌زا را می‌گیرید، از جمله سطوحی که ممکن است حتی به آن‌ها فکر نکنید: میزهای هواپیما، تیرهای مترو، منوهای رستوران، و به‌ویژه سطوح یا اشیاء در اتاق‌های هتل.

لباس‌ها و حوله‌ها را روی زمین نیندازید و سپس دوباره از آن‌ها استفاده کنید، مسواک‌های خود را روی پیشخوان نگذارید، هنگام ورود روتختی را بردارید. اساساً از تماس سطوح با وسایلی که ممکن است نزدیک صورت خود قرار دهید آگاه باشید.

در مورد سلامتی خود فعال باشید

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر میکروب‌هایی که در سفر با آن‌ها مواجه می‌شوید، شستن مرتب دست‌هاست. ضدعفونی‌کننده دست را در دسترس داشته باشید، اگرچه جایگزینی برای شستشوی صحیح دست‌ها نیست.

برای پاک کردن سطوح اتاق هتل دستمال‌های ضدباکتری به همراه داشته باشید، سعی کنید رستوران‌ها و فروشندگان مواد غذایی را پیدا کنید که فرآیندهای ایمن نگهداری مواد غذایی را انجام می‌دهند و مطمئن شوید که اتاق هتل شما دارای یخچال است، اگر قصد دارید مواد غذایی را برگردانید تا بعداً ذخیره کنید.

اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، مطمئن شوید که آیا به واکسنی نیاز دارید یا خیر. برخی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که قبل از سفر به واکسن و رژیم‌های دارویی نیاز دارند، کووید19، مالاریا، تب زرد، تب دنگی، هپاتیت و سایر بیماری‌های منتقله از طریق آب و حشرات هستند.

چگونه سیستم ایمنی خود را قبل از سفر تقویت کنیم؟

یک رژیم غذایی که معمولاً مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، سیستم ایمنی شما را در بهترین حالت خود حفظ می‌کند. بهترین گزینه برای سفرهای بدون بیماری، حفظ یک برنامه روتین سالم از جمله خوب خوابیدن، نوشیدن آب کافی، خوردن غذاهای غنی از فیبر و امگا 3 و شستن مرتب دست‌ها است.

منبع: سلامت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: