خبر فوری
۱۱:۵۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۲۵

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در کشور مسائل مهمی هستند که باید به آنها توجه شود و تا منشاء فساد خشکانده نشود مفسد همچنان وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نشست خبری ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیش‌از ظهر امروز با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد. خداییان در آغاز این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه و بزرگداشت یاد شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، امام خمینی(ره) شهید بهشتی را یک ملت می‌دانست و مقام معظم رهبری هم شهید بهشتی را عالم به اعتقادات می‌دانند و فرموده‌اند که شهید بهشتی بالاتر از حد عادی بود. انتصاب شهید بهشتی به ریاست دستگاه قضائی نشان از شأن این دستگاه در‌ ذهن امام خمینی(ره) دارد.

وی افزود: در دوره تحول و تعالی در سازمان بازرسی سعی کردیم بازرسی‌ها و نظارت را به طرف مسأله‌محور سوق دهیم و برنامه‌ریزی کنیم چرا که در کشور مسائل مهمی هستند که باید به آنها توجه شود و تا منشا فساد خشکانده نشود مفسد همچنان وجود خواهد داشت. برای این کار حدود 2 هزار مسأله شناسایی کردیم که به 200 موردش رسیدیم. حدود 97 گلوگاه فساد را شناسایی کردیم و به دولت اعلام کردیم که می‌توانیم با آنها برخورد کنیم تا نیاز به برخورد با مفسد نباشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اگر سوء جریانی باشد یا کسانی دچار جرم شوند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. سال قبل حدود 5 هزار پرونده تشکیل شد که حدود 1000 پرونده کیفری بودند و بیش از 2500 پرونده به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.

در حال تکمیل ...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: