خبر فوری
۱۱:۴۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۲

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این استان در یک هفته اخیر افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پژمان عقدک افزود: نسبت آزمایش‌های مثبت روزانه کرونا در اصفهان نیز در مقایسه با یک ماه گذشته افزایش یافته اما تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه (ICU) تفاوتی نکرده و ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه موارد کرونا در اصفهان در زمان حاضر از زیر مجموعه اومیکرون است، اظهار داشت: هنوز مواردی از سویه های جدید کرونا مانند " پیرولا " در کشور و اصفهان شناسایی نشده است.

عقدک درباره آخرین آمار کرونا در استان اصفهان گفت: آمار بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها کمتر از ۱۰ نفر و بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) در یک هفته اخیر، یک یا صفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از ۲ هفته آینده و همچنین احتمال ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در فصل پاییز لازم است که توصیه های مربوط به بیماری های تنفسی به خوبی رعایت شود.

وی تاکید کرد: به گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان کمتر از پنج سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، مادران باردار، افراد دارای بیماری های زمینه ای و سیستم ایمنی ضعیف توصیه می شود که از هم اکنون برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

عقدک بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا را اواخر تابستان و اوائل پاییز دانست و افزود: در زمان حاضر انواع واکسن های داخلی و خارجی آنفلوآنزا در داروخانه ها موجود است.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون گزارشی از همه گیری بیماری خاصی در بین زائرانی که از عراق برگشته اند، نداشتیم، اضافه کرد: مورد مثبتی از ابتلا به وبا نیز نداشته ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم توصیه کرد که با توجه به تغییر فصل و همچنین افزایش ترددها و مسافرت ها در پایان شهریور، نکات بهداشتی مانند شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه فضاهای سربسته را جدی بگیرند و اگر دارای علائم بیماری های تنفسی هستند از حضور در جمع پرهیز کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: