خبر فوری
۰۴:۵۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۱
معاون درمان وزارت بهداشت تشریح کرد؛

معاون درمان وزارت بهداشت، از تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در سه سطح در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی اظهار داشت: قبلاً مراکز سطح ۲ خدمات درمان ناباروری در کشور وجود نداشت که آئین نامه آن تهیه و توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده و بر اساس آن باید تا سال آینده ۶۴ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور داشته باشیم که در حال حاضر ۱۶ مرکز سطح ۲ در کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از ناباروری‌ها در مراکز سطح ۲ قابل درمان است، افزود: در حال حاضر ۱۰۳ مرکز سطح ۳ خدمات درمان ناباروری در کشور فعال است و در یکی دو استان که مراکز سطح ۳ نداشته اند، فضای فیزیکی فراهم، تجهیزات و نیروی انسانی آن تأمین شده است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: برای راه اندازی مراکز سطح ۲ خدمات درمان ناباروری اصراری نیست که حتماً باید در مرکز استان راه اندازی شود بلکه ممکن است در شهرستان‌های بزرگ یک استان نیز این مراکز راه اندازی شود. در هر استان نیز باید حداقل یک مرکز سطح ۳ درمان ناباروری داشته باشیم که در برخی استان‌ها با توجه به جمعیت بالا، چندین مرکز سطح ۳ فعال هستند.

کریمی با اشاره به حمایت بیمه‌ای از درمان ناباروری، یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی برای خدمات درمان ناباروری، توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شوند در حالی که در سال‌های گذشته، این خدمات تحت پوشش بیمه نبود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: