خبر فوری
۱۰:۰۱ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۵
محققان توصیه می کنند؛

بر اساس یک مطالعه جدید، مادرانی که در محله هایی با خیابان های پردرخت زندگی می کنند ممکن است تا حدودی کمتر در برابر افسردگی پس از زایمان آسیب پذیر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه که بر روی سوابق پزشکی بیش از ۴۱۵۰۰۰ مادر تازه زایمان کرده انجام شد، نشان داد کسانی که در مناطق شهری با پوشش درختی بیشتر زندگی می‌کنند، در مقایسه با زنان محله‌های با پوشش گیاهی کمتر، با خطر پایین‌تر ابتلاء به افسردگی پس از زایمان روبرو هستند.

کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها ثابت نمی‌کند که زندگی در میان درختان احتمال افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد. اما نشان می‌دهد داشتن فضای سبز در جلوی دید یک موهبت برای آرامش ذهنی افراد است.

این مطالعه همچنین به یک دلیل اشاره می‌کند: فعالیت بدنی. وقتی در محله‌ای پر درخت زندگی می‌کنید، بیرون رفتن برای پیاده روی بسیار آسان‌تر است.

«جون وو»، محقق ارشد و استاد دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «برای تازه مادران، این مسئله ممکن است بسیار مهم باشد. آنها زمان کمی دارند و احتمالاً خسته هستند و رسیدن به پارک، به خصوص اگر مجبور به رانندگی باشند، ممکن است برای شأن دشوار باشد.»

در حالی که مطالعه جدید بر نقش ورزش متمرکز بود، اما به گفته محققان، دلایل زیادی وجود دارد که قرار گرفتن در میان درختان می‌تواند آرامش دهنده ذهن باشد.

به عنوان مثال، می‌تواند به افراد کمک کند تا استرس را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده است که به طور متوسط، افرادی که به طور منظم در فضای سبز وقت می‌گذرانند، فشار خون، ضربان قلب و سطح هورمون «استرس» کورتیزول کمتری دارند.

وو گفت: «مردم تمایل دارند در مورد چیزهای بد، نشخوار فکری داشته باشند. زمان در طبیعت می‌تواند ما را از این نشخوار فکری خلاص کند.»

این یافته‌ها بر اساس سوابق بیش از ۴۱۵۰۰۰ زن است که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ در مراکز پزشکی کالیفرنیای جنوبی زایمان کرده‌اند.

به طور کلی، حدود ۱۰ درصد از مادران جدید در این مطالعه مبتلا به افسردگی پس از زایمان تشخیص داده شدند. اما زمانی که آنها در محیطی با فضای سبز بیشتر زندگی می‌کردند، خطر کاهش یافت: محققان دریافتند به ازای هر ۱۰ درصد افزایش در فضای سبز «سطح خیابان»، خطر افسردگی پس از زایمان حدود ۴ درصد کاهش می‌یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: