خبر فوری
۱۵:۳۵ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۸
وزیر بهداشت؛

وزیر بهداشت گفت: بالغ بر ۲۰ کشور دنیا، متقاضی دریافت دارو و تجهیزات پزشکی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی، روز دوشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۱ در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد سلامت بنیان که در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: حضور جوانان در این عرصه برای کشور غنیمت است که باید به آن بها بدهیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت توانسته امروزه در دنیا برای خودش آبرویی داشته باشد. در حالی که در قبل از انقلاب، ما وابستگی صد درصدی داشتیم.

وزیر بهداشت گفت: ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و ۲۵ دانشکده داروسازی در کشور دادیم.

وی افزود: سرمایه بزرگ کشور، نیروی انسانی ما است که باید بیشتر بتوانیم از این سرمایه استفاده کنیم.

عین اللهی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران، گفت: تحریم‌ها باعث شد بتوانیم روی پای خودمان بایستیم. به طوری که بسیاری از کشورهای دوست، درخواست همکاری با کشور ما را دارند.

وی افزود: بالغ بر ۲۰ کشور دنیا متقاضی دریافت دارو و تجهیزات پزشکی ایران هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: چشم انداز ما به صادرات دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: ما توجه ویژه ای به شرکت‌های دانش بنیان داریم و تسهیلات خوبی برای آنها دیده شده و باید عملیاتی شوند.

عین اللهی گفت: تجاری سازی محصولات دانش بنیان، موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی به پاندمی کرونا در دنیا و ایران اشاره کرد و افزود: کرونا توانست اقتدار کشورها در مقابله با این ویروس را نشان دهد و ما می‌بینیم که هنوز خیلی از کشورها گرفتار این ویروس هستند. اما، شرایط کشور ما به گونه‌ای است که به واسطه واکسیناسیون مردم، از بحران کرونا عبور کنیم.

وزیر بهداشت به جایگاه صنعت دارو در کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین نیازهای دارویی کشور، ۹۹ درصد خودکفایی ایجاد شده است.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولیدات داخلی است که البته این تولید باید همراه با تأمین نیاز داخلی و کیفیت محصول باشد. در این صورت، هیچ گونه واردات محصول و کالای مشابه را نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: