خبر فوری
۱۲:۲۶ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۹۲
در همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند مطرح شد؛

رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم  افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین حسینی، در پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، گفت: آبزیان به عنوان یک غذای فراسودمند طبیعی می‌تواند نقش آفرینی کند و یک نقطه عطفی باشد در دو محور این همایش یکی در حوزه دامپزشکی که بحث تولید است و یکی در حوزه پزشکی که به عنوان غذای سالم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: دنیا در حوزه آبزی پروری رشد بسیار چشمگیری داشته است. ۲۱۴ میلیون تن تولید آبزیان و ۲۰۲۰ رکورد ۱۳۶ میلیون تنی آبزی پروری اتفاق افتاد و در حوزه خوراکی بیش از ۶۰۰ گونه ماهی پرورش داده می‌شود و در حوزه ماهی‌های زینتی بیش از ۲۷۰۰ گونه در دنیا پرورش داده می‌شود ولی در ایران حوزه خوراکی بیش از ۲۰ گونه و در حوزه ماهی‌های زینتی بیش از ۲۰۰ گونه پرورش داده می‌شود، پس فاصله بسیار زیادی با دنیا داریم.

حسینی اظهار کرد: در حوزه آبزی مصرف متوسط سرانه دنیا حدوداً ۲۰.۷ کیلوگرم و در ایران حدود ۱۳.۸ کیلوگرم است. این هم به لحاظ نقش آفرینی غذای سالم در سفره مردم، نشان می‌دهد که باید یک کار جدی و ملی کرد.

وی ادامه داد: در بحث امنیت غذایی همانطور که می‌دانید توجه به تنش‌های آبی که در کل دنیا به ویژه در کشور ما وجود دارد برای تولید یک کیلو گوشت گوساله ۱۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آب را باید در نظر گرفت. برای تولید یک کیلو گوشت مرغ ۸۸۰۰ لیتر و برای آبزیان ۴۰۰ الی ۹۰۰ لیتر بر خلاف پیشوند آب در کنار آبزیان.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: اگر به لحاظ گازهای گلخانه‌ای بخواهیم نگاه کنیم، آن چیزی که مطرح است این است که ما باید به سمت حوزه تولید آبزیان برویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: