خبر فوری
۱۲:۳۹ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۱۶
یافته جدید محققان؛

یک درمان جدید برای یبوست مزمن ممکن است بدون نیاز به استفاده از داروهای متعدد تسکین دهنده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، این یک قرص ارتعاشی به نام Vibrant است که روده بزرگ را تحریک می‌کند.

اگرچه این قرص توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در آگوست گذشته تأیید شد، پزشکان می‌توانند از این هفته شروع به تجویز آن کنند.

به گفته محققان، قرص‌ها حاوی مواد سمی نیستند، و خطر عفونت، گیر کردن، تحریک بافت‌ها یا تداخل با سایر وسایل پزشکی را ندارند.

فردی که این قرص برایش تجویز شده است، آن را هر روز قبل از خواب مصرف می‌کند. سپس قرص از معده و روده کوچک عبور می‌کند و حدود ۱۴ ساعت بعد به روده بزرگ می‌رسد و سلول‌های عصبی را تحریک می‌کند.

انجام این کار باعث انقباضات ماهیچه‌ای می‌شود که غذا را به بیرون منتقل می‌کند. سپس قرص همراه با مدفوع از بدن خارج می‌شود.

این قرص‌ها از موادی با درجه پزشکی درست شده اند که مشابه آن چیزی است که متخصصان گوارش برای دوربین‌های قرص استفاده می‌کنند.

Vibrant برای ۱۰ تا ۲۰ درصد افرادی که با یبوست مزمن زندگی می‌کنند، به دلایل نامعلومی کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج دارند و معمولاً مدفوع سفت و دردناکی دارند، در نظر گرفته شده است.

برای مطالعه این قرص، ۲۰۰ نفر مبتلا به یبوست مزمن به مدت هشت هفته Vibrant مصرف کردند، در حالی که ۱۴۹ نفر دیگر یک دارونما مشابه دریافت کردند.

در گروهی که قرص‌های Vibrant واقعی مصرف کردند، ۴۰ درصد حداقل یک بار در هفته اجابت مزاج اضافی داشتند، مدفوع نرم‌تر و نفخ کمتری داشتند. حدود ۲۳ درصد دو یا چند دفعه اضافی در هفته اجابت مزاج داشتند.

گروه دارونما همچنین اجابت مزاج بیشتری را گزارش کردند که حدود ۲۳٪ حداقل یک بار بیشتر و ۱۲٪ حداقل دو یا چند اجابت مزاج اضافی را تجربه کردند.

با این حال، ارتعاشات ممکن است هنگام حرکت در بدن کمی ایجاد قلقلک کنند.

به نظر می‌رسد که عوارض جانبی بسیار کم بوده و تعداد بیشتری از افراد در گروه دارونما نسبت به گروه قرص‌های ویبره، عوارضی جانبی را گزارش کرده اند. این قرص باعث اسهال نمی‌شود، که در مورد بیشتر ملین های تجویزی صدق نمی‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: