خبر فوری
۱۵:۲۹ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۴۴۳
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: یکی از بلوغ‌یافته‌ترین روش‌های مدیریتی در وزارت بهداشت در حال اجرا است و رشد و بلوغ آن به خاطر شفافیت عملکردی است که دارد.

به گزارش خبرکزاری مهر، بهروز رحیمی، در دومین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ارزیابی و خودکنترلی را از مصادیق شجاعت سازمانی عنوان کرد و افزود: انضباط مالی و شفافیت مالی ناشی از باورپذیری درونی است. شفافیت مالی ناشی از خودشناسی، بر رفتار و ساختار سازمانی نیز تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر این نکته که انضباط مالی با انقباض مالی متفاوت است، خاطرنشان کرد: انضباط مالی به معنای درست هزینه کردن است نه کم هزینه کردن و نقش نیروی انسانی در برقراری انضباط مالی بسیار پررنگ است.

معاون وزیر بهداشت همچنین رفتارهایی که بر مبنای انضباط مالی انجام می‌شود را بدون تبیین نقش مشارکتی و یکپارچگی اعضای تیم مالی غیرقابل‌تصور دانست و افزود: نقش‌ها و مرزها در تیم مالی باید مشخص باشد.

رحیمی با بیان اینکه اهداف فردی با اهداف سازمانی گره خورده است و نمی‌توان دستیابی به اهداف سازمانی را بدون توجه به منابع انسانی میسر کرد، گفت: مشارکت نیروی انسانی در تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی آنها در اجرای اهداف سازمان باید موردتوجه مدیران قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، مشارکت‌پذیری و کار تیمی را نیازمند بلوغ مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: مشورت کردن به معنای ترسو بودن نیست بلکه مشورت پذیر بودن به معنای قاطعیت در تصمیم‌گیری است. تصمیم‌گیری باید با مشورت و خرد جمعی باشد و با قاطعیت هم انجام شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بسیار نظم‌پذیر و قاعده‌پذیر بوده و «مردم» ناظر عملکرد وزارت بهداشت هستند، افزود: یکی از بلوغ یافته‌ترین روش‌های مدیریتی در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجرا است و رشد و بلوغ آن به خاطر شفافیت عملکردی است که دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اصلاح الگوی مصرف است نه کم مصرف کردن.

رحیمی با اشاره به لزوم بررسی فرآیندهای خرید و چگونگی آن در مدیریت مالی، نظام خرید را نیازمند تغییرات زیربنایی دانست و گفت: اصلاح فرآیندهای خرید و انبارداری باعث ایجاد انضباط مالی و شفافیت بیشتر می‌شود که در این راستا باید از مدل‌های انبارداری محض به مدل‌های GCI و انبارهای مجازی برسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: شانیت، شخصیت و بلوغ وزارت بهداشت، ناشی از آموزش است. برای رشد و توسعه زیرساخت‌های آموزشی باید تلاش کنیم چراکه به منزله سرمایه‌های اندوخته است که مبدل به دارایی بزرگی خواهد شد. مدیریت آرامش حلقه مفقوده در شرایط سخت است و مدیران و مسئولان باید تلاش کنند از آرامش سازمان و جامعه حفاظت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: