خبر فوری
۱۵:۲۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۸۹
دستیار ویژه وزیر بهداشت مطرح کرد؛

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: دوستان صرب ما علاقه مند هستند در بخش های مختلف حوزه سلامت، با ایران همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین نیکنام، درباره دیدار خود با معاون وزیر بهداشت صربستان، اظهار داشت: در این نشست همکاری‌های فی ما بین دو کشور مرور و بررسی شد.

وی با بیان اینکه کشور صربستان در عرصه گردشگری سلامت تجارب خوبی دارد، گفت: در نشست با معاون وزیر بهداشت صربستان مقرر شد تبادل تجارب در این عرصه بین دو کشور صورت گیرد. کشور صربستان در حوزه پیوند اعضا درخواست همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارد که بیماران خود را برای بهبود و اساتید خود را برای فراگرفتن این علوم به ایران منتقل کند.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دوستان صرب ما علاقه مند هستند در زمینه ژنتیک همکاری‌هایی با ایران داشته باشند، تصریح کرد: در همین زمینه آمادگی داریم که همکاری‌های تحقیقاتی و دانشگاهی بین دو کشور داشته باشیم.

نیکنام تبادل دانشجو را یکی دیگر از موضوعاتی رایزنی شده در دیدار با معاون وزیر بهداشت صربستان عنوان و خاطرنشان کرد: ۷۰ دانشجوی ایرانی در مراکز علمی صربستان در حال فراگرفتن دانش هستند و دانشگاه‌های ما برای پذیرفتن دانشجویان صربستانی در دوره‌های کوتاه مدت و منتهی به مدرک آمادگی دارند.

وی به کمک‌های کشور صربستان به ایران در زمان همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: صربستان در آن زمان ۲ محموله واکسن کرونا به ایران ارسال کرد و همکاری‌هایی نیز بین انستیتو پاستور ایران و مؤسسه تورلاک صربستان صورت گرفت که که مجدداً در این دیدار مراتب قدردانی و سپاس خود را به معاون وزیر بهداشت این کشور منتقل کردیم.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت با بیان اینکه سفر مسئولان گردشگری سلامت دو کشور از قبل وجود داشته و مقرر شد این سفرها را توسعه دهیم، گفت: در مورد اضافه شدن یک بند به منظور تجهیزات پزشکی و ثبت متقابل اقلام دارویی به تفاهم نامه در حال تنظیم بین دو کشور، مذاکراتی انجام شد.

نیکنام به همکاری‌های مشترک بین دانشگاه بلگراد صربستان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان اشاره کرد و گفت: طرف صرب درخواست داشت که اطلاعات بیشتری از نوآوری‌های پزشکی که توسط شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته در اختیار آنان قرار بگیرد و از وزیر بهداشت کشورمان دعوت کردند تا در نمایشگاهی که بنا است در دانشگاه بلگراد برگزار شود، حضور یابد.

دستیار ویژه وزیر بهداشت تاکید کرد: در ادامه این دیدار در مورد انواع اقدامات تخصصی و فوق تخصصی همچون پیوند اعضا، سلول درمانی، جراحی‌های زیبایی که جمهوری اسلامی ایران دارای تبحر و تخصص فوق العاده ای بوده و هزینه‌های آن نیز نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نیکنام در پایان اضافه کرد: مقرر شد طرف صرب لیستی از نیازهای خود را بر حسب اولویت‌ها ارائه دهند و وبیناری را در این رشته‌ها با طرف مقابل داشته باشیم و بعد از آن تفاهمنامه بین دو کشور کامل و امضا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: