خبر فوری
۰۵:۰۳ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۲۴۳
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس؛

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدواریم مشکلات نظام سلامت، مثل گره های سیاسی و اقتصادی کشور حل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری، در مراسم رونمایی از طرح ملی «سلامت بخش» در وزارت بهداشت بیان کرد: رایگان شدن بستری و درمان بیماران که در این طرح پیش بینی شده از آرزوهای دیرینه تمام نظام و دست اندرکاران نظام سلامت است.

وی افزود: بدیهی است این طرح که دغدغه مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و نظام سلامت را در زمینه بهره مندی افراد به ویژه قشر محروم در دسترسی عادلانه به خدمات سلامت برطرف می‌کند، اعتبار قابل توجهی نیاز دارد که باید توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین شود تا هم به طور کامل در سراسر کشور اجرایی شود و هم در آینده اجرای آن با مشکل تأمین اعتبار مواجه نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که منابع طرح پیش بینی شده است، بیان داشت: امیدواریم همانگونه که شاهد تدبیر دولت در رفع مشکلات و گره‌های سیاسی و اقتصادی با اقدامات اخیر هستیم، شاهد رفع مشکلات نظام سلامت از جمله تأمین بودجه برنامه پزشکی خانواده نیز باشیم.

شهریاری افزود: مجلس شورای اسلامی به مشکلات نظام سلامت توجه ویژه دارد، به نحوی که در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۲ سقف تخصیص مالیات ارزش افزوده به نظام سلامت توسط مجلس برداشته شد و به امید خدا سال آینده بودجه خوبی برای اجرای برنامه‌های حوزه سلامت و پزشکی خانواده و نظام ارجاع اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح «سلامت بخش» در اقشار آسیب پذیر استان‌های کردستان، خراسان جنوبی و بوشهر از مزایای آن برخوردار شوند و این طرح بتواند در تمام کشور اجرا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: