خبر فوری
۱۵:۳۸ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۷
فراهانی خبر داد

سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال از تهیه حدود ۱۲۰۰ قلم داروی حیاتی و کمیاب توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا فراهانی سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال در نشست خبری اظهارداشت: به طور متوسط حدود ۱۲۰۰ قلم دارو توسط این شرکت زیر مجموعه هلال احمر تأمین و توزیع می‌شود و این داروها از آنتی بیوتیک تا داروهای بیماران صعب العلاج را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه این شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۷۰ میلیارد تومان بود که تا امروز حدود ۸۰۰ میلیون تومان از آن محقق شده است و برای سال آینده هم حدود ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده و امیدواریم محقق شود.

تهیه حدود ۱۲۰۰ قلم دارو توسط شرکت دارویی زیر مجموعه هلال احمر

سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال به ضرورت حمایت بانک‌ها و مجلس جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز تهیه دارو برای این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: نگران تأمین دارو برای سال آینده با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور هستیم. ما باید هزینه تهیه دارو را از شرکت‌های تولید کننده سریعاً پرداخت کنیم ولی از آن طرف داروخانه‌ها و بیمارستان‌هایی که از ما دارو را خریداری می‌کنند یا پول آن را بسیار دیر پرداخت می‌کنند و یا به ازای آن اوراق عرضه می‌کنند.

فراهانی بیان داشت: ثبت سفارش دارو هم برای کشورهای همسایه داشته‌ایم که این داروها از نوع داروهایی که در کشور کمبود داشته نبوده است و صرفاً از نوع اهدایی استو این نکته مورد توجه باشد که به هیچ عنوان آنتی بیوتیک و داروهای مورد نیاز مردم به خارج از کشور داده نمی‌شود.

وی از فعالیت و همکاری ۳۶۲ نفر در این شرکت خبر داد و گفت: سعی کرده‌ایم با در نظر گرفتن رفاهیات کمی از مشکلات ناشی از کمبود حقوق این افراد کاسته شود و جبران زحمات آنها صورت گیرد.

سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال اعلام کرد: ۸۰ دستگاه GPSآنلاین برای حمل دارو در نظر گرفته و خریداری شده تا داروها حین جابجایی تحت تأثیر رطوبت و دما دچار انجراف نشود و در واقع این سامانه، سامانه هوشمند پرتال آنلاین است تا انتقال دارو از کارخانه تا توزیه سلامت آن دچار مشکل نشود.

وی بیان داشت: شرکت پخش سها هلال در راستای تحقق اهداف انسان دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و به عنوان یکی از شرکتهای تابعه سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و امروز به یکی از شرکت‌های معتبر توزیع دارویی در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: «تلاش برای تسکین آلام انسان‌ها» یکی از شعارهای بنیادین جمعیت هلال احمر و محور برنامه‌های شرکت پخش سها هلال است و در همین راستا کوشیده‌ایم خدمات خود را به اقصی نقاط کشور عزیزمان و به خصوص مناطق محروم و کم برخوردار گسترش دهیم تا دغدغه مسئولان محترم نظام و هموطنان دردمند را به حداقل برسانیم.

تهیه حدود ۱۲۰۰ قلم دارو توسط شرکت دارویی زیر مجموعه هلال احمر

فراهانی بیان داشت: مراکز ۱۷ گانه توزیع دارویی «سها هلال» در استان‌های آذربایجان شرقی اردبیل اصفهان البرز ایلام تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی خوزستان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان مازندران و مرکز تهران تخصصی با همپوشانی سایر استان‌ها، امروز سهمی مؤثر و پررنگ در توزیع مویرگی انواع داروها از جمله داروهای حیاتی وکمیاب و دسترسی شریف کشورمان به اقلام دارویی مورد نیاز دارند.

وی بیان داشت: این مراکز با رعایت تمامی شیوه نامه‌ها مقررات و الزامات قانونی، تحت نظر مراجع نظارتی و نهادهای ذیصلاح از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و به عنوان مجری سیاست‌های کلان سازمان تدارکات پزشکی و بازوی اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو تلاش دارد سهمی شایسته در ارتقا نظام سلامت ایفا نماید از این رو تقویت زیرساخت‌ها و سبد دارویی از طریق تعامل با تولید کنندگان و شرکت‌های معتبر تأمین دارو را در دستورکار خود قرار داده است.

سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال ادامه داد: شرکت پخش سها هلال با در اختیار داشتن انبارها و سردخانه‌های کاملاً استاندارد زنجیره توزیع سرد برای توزیع ایمن و مطمئن داروهای یخچالی در سراسر کشور و تقویت ناوگان حمل، دارو مصمم است جایگاه خویش را درمیان شرکت‌های برتر توزیع دارو تثبیت و ارتقا دهد.

وی بیان داشت: شرکت پخش سها هلال در سال ۱۴۰۱ تلاش کرد با برنامه ریزی دقیق و جامع در جهت تحقق اهداف متعالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ دارویی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر نقشی مؤثر در ارتقا نظام سلامت ایفا نماید.

فراهانی گفت: تلاش برای تقویت زیر ساخت‌ها و تنوع بخشی به سید دارویی پخش سها هلال به موازات رعایت تمامی الزامات و استانداردهای حوزه دارو و تعامل مثبت با تولید کنندگان و تأمین کنندگان دارو از اولویت‌های مهم شرکت پخش سها هلال به شمار می آیند و در ذیل اهم فعالیت‌ها و عملکرد شرکت پخش سها در سال ۱۴۰۱ ایفاد می‌گردد:

وی با اشاره به تلاش برای برقراری انضباط مالی و صرفه جویی در هزینه‌ها افزود: توسعه همکاری و تعاملات با شرکتهای تولیدی معتبر و تأمین کنندگان دارو به منظور تقویت سید دارویی سها هلال از اقدامات صورت گرفته است.

فراهانی گفت: شرکت پخش سها هلال در سال جاری همچون سالهای گذشته تلاش کرده سطح همکاری با شرکتهای تأمین دارو را ارتقا بخشیده و ضمن حفظ همکاریها با شرکتهای همکار مذاکره با ده‌ها شرکت تولیدی و تأمین کنندگان را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد اقلام توزیعی پخش سها هلال توسط شرکت‌هایی تأمین می‌گردد که از آنها به عنوان سایر شرکت‌ها نام برده می‌شود و توسعه و گسترش همکاریها با این گونه شرکت‌ها در دستور کارپخش سها هلال است.

سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال ادامه داد: تلاش برای تقویت همگرایی شرکت‌های درون سازمانی و توسعه همکاری با شرکت‌های تابعه هلدینگ دارویی سازمان تدارکات پزشکی از جمله اولویت‌های مجموعه پخش سها هلال در سال جاری بوده و قطعاً این راهبرد یا قدرت ادامه خواهد یافت در سال جاری بنابر آمارهای موجود بیش از ۲۱ درصد اقلام توزیعی شرکت پخش سها مربوط به داروها و تجهیزات پزشکی تولیدی شرکت‌های تحت پوشش سازمان و اقلام تأمینی شرکت بازرگانی سها کیش بوده است.

وی یاداور شد: تأمین و توزیع اقلام دارویی هموطنان در سراسر کشور و خاصه مناطق کم برخوردار در راستای اهداف نوع دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شرکت پخش سها هلال از طریق ۱۶ مرکز توزیع در نقاط مختلف کشورمان تلاش دارد با توزیع مویرگی انواع داروها تمامی مناطق ایران را در قالب طرح همپوشانی تحت پوشش خدمات دارویی هلال احمر برده و در مقاطع مختلف زمانی و در شرایط بحران‌های دارویی و کمبود بازار با تأمین اقلامی همچون داروهای آنتی بیوتیک وسرم های نمکی طبق پلن اعلامی سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سهمی در تحقق برنامه‌های ملی سلامت ایفا نماید.

فراهانی بیان داشت: همزمان با کمبود شدید اقلامی همچون آنتی بیوتیکها مجموعه سها هلال اقدام به توزیع بیش از ۵۰ تن انواع داروهای آنتی بیوتیک به ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در سطح داروخانه‌های منتخب سازمان غذا و دارو ومراکز درمانی کرد که این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

تهیه حدود ۱۲۰۰ قلم دارو توسط شرکت دارویی زیر مجموعه هلال احمر

وی افزود: اجرای طرح GPS پرتابل آنلاین سلمانه هوشمند نظارت و پایش برزنجیره دما و رطوبت پس از ۶ ماه آزمایش موفق توسط شرکت پخش سها هلال اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود که برای اولین بار توسط این مجموعه در سراسر کشور عزیزمان ایران انجام می‌شود و بنابر اعلام نظر مسئولان و کارشناسان فنی شرکت اجرای این طرح ملی ۴۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه‌ها را در پی داشته است با اجرای این طرح گام‌های بلندی در کاهش هزینه‌ها و دغدغه‌های موجود در شرکت پخش سها برداشته می‌شود.

فراهانی گفت: اخذ مجوز توزیع سراسری تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط این مجموعه از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از دیگر اقدامات ارزنده مدیریت شرکت پخش سها هلال به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات ارزنده شرکت پخش سها هلال همچنان ادامه دارد و مدیران این مجموعه در حال بررسی ظرفیت سنجی جهت ایجاد شعب جدید سها هلال در استان‌های قم، بوشهر، آذربایجان غربی، یزد و گلستان… هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: