خبر فوری
۱۱:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۴۱
وزیر بهداشت:

شاهرود- وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان مکمل و ویتامین تهیه و به روستاهای کشور ارسال شده است، گفت: این روند در دولت سیزدهم همچنان ادامه دارد.

بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که چه خدمات مهمی در حوزه بهداشت روستاها انجام شده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم ارسال ۴۵۰ میلیارد تومان مکمل و ویتامین به روستاهای کشور است، ابراز داشت: این می‌تواند از بروز سو تغذیه و برخی بیماری‌ها جلوگیری کند لذا برای مردم ساکن در روستاها امکان دسترسی به مکمل و انواع ویتامین‌ها فراهم شده است.

وی ضمن بیان اینکه تهیه و توزیع مکمل‌ها برای همه روستاهای کشور در دست اقدام قرار دارد، افزود: با توجه به اثر گذاری خوب این طرح تهیه و توزیع ویتامین و مکمل‌ها در دولت سیزدهم به صورت جهادی همچنان بی وقفه ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از خدمات خوب دولت در حوزه روستاها توسعه و تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی است، ابراز داشت: راه اندازی خانه بهداشت برای روستاهای فاقد این مراکز برای دولت سیزدهم یکی از اولویت‌های مهم در حوزه‌ها روستایی است.

عین الهی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تا شهریور ماه سال جاری حدود بالغ بر ۲۳ مرکز جامع سلامت روستایی به بهره برداری رسیدند، تصریح کرد: هدف از ساخت این مراکز این است که بتوانیم خدماتی نظیر واکسیناسیون، تست فشار خون، ضربان قلب و قند خون را در روستاها کنترل کنیم.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر ۲۰ میلیون نفر بیمه شده روستایی به صورت رایگان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند، افزود: در این راستا فرانشیز سه دهک اول برای خدمات بستری به پنج درصد و برای خدمات سرپایی به ۱۵ درصد کاهش یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: