خبر فوری
۲۳:۲۹ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۷۲
اخبار شهرداری مناطق؛

مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است. در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

از اولویت‌دهی به ایمن‌سازی گودهای پرخطر تا رفع خاموشی بوستان‌ها

ایمن سازی گودهای پرخطر اولویت مدیریت شهری منطقه ۲

مهدی صالحی در بازدید از گودهای پرخطر با اشاره به اولویت منطقه در ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: در راستای سیاست‌های شهردار تهران مبنی بر اهتمام جدی نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی گودهای پرخطر، شناسایی و رفع خطر این گودها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی برای ایمن سازی گودهای پرخطر برای افزایش رفاه و ایمنی شهروندان انجام می‌شود، افزود: گود دریا با عمق بیش از ۳۵ متر، یکی از پرخطرترین گودهای تهران بود که با اجرای عملیات پایدارسازی، مشکلاتش تا حدودی رفع شد اما همچنان دردسرهایی برای شهروندان دارد که به دنبال رفع آن هستیم.

از اولویت‌دهی به ایمن‌سازی گودهای پرخطر تا رفع خاموشی بوستان‌ها

رفع خاموشی بیش از هزار و ۵۰۰ شعله از پایه چراغ‌ها در بوستان‌های منطقه ۱۹

مهدی هدایت از رفع خاموشی بیش از هزار و ۵۰۰ شعله از پایه چراغ‌ها در بوستان‌های منطقه ۱۹ خبر داد و گفت: در راستای بهبود وضعیت سیمای شبانه بوستان‌ها، فضای سبز، تأمین شبکه روشنایی و کاهش نقاط بی دفاع شهری طی دو ماه اخیر، نسبت به رفع نواقص روشنایی بیش از هزار و ۵۰۰ پایه چراغ بوستان‌های نواحی پنجگانه از سوی اداره فضای سبز این منطقه اقدام شد.

شهردار منطقه ۱۹ اظهار کرد: از آنجایی که وجود نور و روشنایی در تأمین امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است به همین منظور عملیات رفع خاموشی و تقویت روشنایی بوستان‌ها و عرصه‌های فضای سبز با نصب پروژکتور، نورافکن‌های و لامپ‌های cob , smdتعویض حباب‌ها، لامپ‌های سوخته و پایه چراغ‌های معیوب در بوستان‌های پرتردد از جمله ولایت ، افرا، شقایق و … صورت گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین علاوه بر اصلاح و بهسازی روشنایی بوستان‌های منطقه، روشنایی سرویس‌های بهداشتی نیز اصلاح شده است، همچنین تعمیر و نگهداری پس از بهسازی و هرس شاخ و برگ درختانی که مانع از پخش نور پایه چراغ‌ها می‌شوند، نیز به صورت مستمر در دستورکار قرار دارد.

هدایت گفت: منهول گذاری مسیرهای فاضلاب در فضای سبز، نصب محافظ دریچه پایه چراغ بوستان‌ها، تعمیر وسایل بدنسازی و وسایل بازی کودکان، رفع نواقص آبخوری‌ها از دیگر اقدامات فضای سبز است.

شهردار منطقه ۱۹ در خصوص آبشویی و آبیاری درختان معابر با تانکر افزود: این اقدام در حاشیه بزرگراه‌های آزادگان، شهید هاشمی، خلیج فارس، شهید کاظمی، شهید تندگویان و بوستان بزرگ ولایت و معابر اصلی به صورت مستمر و برنامه زمانبندی در حال انجام است.

از اولویت‌دهی به ایمن‌سازی گودهای پرخطر تا رفع خاموشی بوستان‌ها

اجرای ده‌ها عنوان برنامه در فصل نشاط و رویش

با اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در سه بخش رویداد شهرزاد، تهران گردی و جشن و اجرای برنامه‌های شاد، هزاران نفر از شهروندان منطقه ۱۳ از این برنامه‌ها بهره مند شدند. محمد هادی علی احمدی با اشاره به اجرای برنامه‌های فصل نشاط و رویش در قالب شعار محوری "لبخند بسازیم'' در شهر تهران گفت: در راستای دستورالعمل ویژه اوقات فراغت شهروندان، فعالیت‌های منطقه در سه بخش رویداد فرهنگی شهرزاد، تهران گردی و اردوی یک روزه نوجوانان پیگیری شد.

شهردار منطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: چندین عنوان برنامه در قالب رویداد فرهنگی شهرزاد با عناوین آئینی، کدبانو، هنری، ادبی، بازی و تفریح با شرکت بیش‌از هزار و ١٢٠ نفر در مرحله مسابقات محله‌ای و منطقه‌ای ویژه گروه‌های سنی مختلف در سرای محلات و مساجد اجرایی شد.

به گفته وی، برگزاری حدود ۴٨ مسابقه قرآنی و هنری به همراه تور تهران گردی و حدود ١۶ عنوان جشن و برنامه‌های شاد و مفرح، جشنواره بازی‌های پدر و فرزندی و ایستگاه نشاط و تعالی نیز از دیگر فعالیت‌های رویداد فرهنگی شهرزاد در مرحله مسابقات محله‌ای و منطقه‌ای است.

علی احمدی با بیان اینکه، شهرزاد، مجموعه رویدادهای فرهنگی اجتماعی است که با مشارکت و مداخله مردم به اجرا درآمد، افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی ادارات درون و برون سازمانی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، نسبت به اجرای دقیق و به موقع برنامه‌ها اقدام شد.

شهردار منطقه ۱۳، هویت سازی، ایجاد حس تعلق و نشاط اجتماعی با تمرکز بر فضاها و فعالیت‌های عمومی شهر را از اهداف برنامه‌های فصل نشاط و رویش عنوان کرد و گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان ما آموزنده و نشاط آور است، مضاف بر آن که کار گروهی و با هم بودن را نیز تمرین می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: