خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۲۳:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۵

شهردار تهران: امروز اگر یک میلیون مسکن در تهران کم داریم و به نیاز مردم بی‌توجهی شده و این مساله سبب اجاره نشینی بخش زیادی از مردم شده و مردم برای اجاره نشینی بیش از ۶۵ درصد از درآمد خود را هزینه می کنند.

شهردار تهران گفت: نمی‌گذاریم حسرت خانه دار شدن در دل جوانان عزیز ما بماند و نخواهیم گذاشت بخش عمده ای از درآمد مردم مصروف حوزه مسکن شود.  
 
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی  شنبه شب در آیین آغاز عملیات احداث ۳ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران با بیان اینکه یکی از نکاتی که در کلان شهر تهران وجود دارد موضوع نیاز به مسکن است، گفت: یک نگاه غلط از سابق در کشور حاکم بود و هنوز هم رسوب آن وجود دارد و آن این بود که کاری با نیاز مردم نداریم و خودشان را در کنار مردم نمی‌دیدند و درد مردم امروز به واسطه بی مسئولیتی در سال‌های قبل است.
 
شهردار تهران تاکید کرد: امروز اگر یک میلیون مسکن در تهران کم داریم و به نیاز مردم بی‌توجهی شده و این مساله سبب اجاره نشینی بخش زیادی از مردم شده و مردم برای اجاره نشینی بیش از ۶۵ درصد از درآمد خود را هزینه می کنند و آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به ۶۷ سال رسیده،  دستاورد مسیر طی شده و تفکر غلطی است که در گذشته حاکم بود.  
 
زاکانی ادامه داد: امروز به برکت اهتمام دولت و نقش آفرینی نیروهایی که خودشان را نوکر مردم می‌بینند این مسیر تغییر کرده و یک ریل گذاری جدید در کشور شروع شده، ما نیز در کنار دولت انقلابی مسیری را انتحاب کردیم که نسبت به نیاز مردم بی‌مسئولیت نباشیم.  
 
وی تاکید کرد: مسیری را دنبال کردیم که با یک حرکت جهادی سالانه ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کنیم‌ تا هم خلا بی‌توجهی گذشتگان را  جبران و هم تامین نیاز آیندگان را در دستور کار قرار دهیم.  
 
زاکانی خاطرنشان کرد: اکنون در این مکان جمع شدیم تا بخشی از این گام‌های بلند را در منطقه ۱۸ برداریم و از بنیاد مسکن نیز تشکر می کنیم و تقاضا داریم تا کارسازی چهار هزار واحد دیگر را نیز  به زودی داشته باشیم؛ اکنون این اهتمام را می‌بینیم که از قانون جهش مسکن به بهترین نحوی استفاده شود تا جبران کننده آلام و دردهای قبلی باشیم و بتوانیم تعهدی که ناظر به مسکن داریم را پاسخگو باشیم.
 
وی یادآور شد: شورا و شهرداری تهران امروز یکپارچه و منسجم به دنبال ایجاد بسترسازی به این نیاز است که هم در بسته تملک و هم در بسته اجاره نشینی ورود کند و سازمان نوسازی با جدیت به این مساله ورود پیدا کرده و در کنار آن وعده دیگر ما نه گفتن به بی عدالتی است، بی عدالتی که در شهر ما دیده می‌شود و فاصله جنوب و شمال در آن وجود دارد.
 
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز رویکرد کمیسیون ماده پنج تغییر کرده و این کمیسیون به دنبال حرکت در مسیر تحول در حوزه ساخت و ساز است و به تکلیف قانونی خود برای بارگذاری بیشتر مبتنی بر ظرفیت‌ها طبق ضوابط و چارچوب ها، عمل خواهد کرد؛ بر همین اساس طرح های موضوعی برای تغییر کالبدی شهر برای رفع رکود اجرا می شود و تا امروز حدود ۱۷ طرح در  کمیسیون ماده پنچ تصویب شده است.  
 
وی گفت: خودمان را مکلف می‌دانیم هر جایی نیازی در شهر وجود دارد مجموعه مدیریت شهری در خدمت این نیاز قرار گیرد و این را پایه ای برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد متقابل و مشارکت مردم در ساختن جامعه قرار دهیم؛ همچنین در کنار ساخت این واحدها،  ساخت مجموعه های  تفریحی و رفاهی را در منطقه‌ها دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه موضوع توجه به حمل و نقل عمومی در دستور کار است و هفته پیش عملیات اجرایی خط ۱۰ آغاز شده و در حال حاضر موضوع ما خط ۱۱ است که این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: