خبر فوری
۱۳:۳۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۷
محققان استرالیایی می گویند؛

یک مطالعه جدید نشان می دهد که برای طولانی تر شدن عمر، افراد باید هم سالم غذا بخورند و هم به طور منظم ورزش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، در حالی که یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم به طور مستقل فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما این مطالعه اشاره می‌کند که بیشترین کاهش خطر مرگ و میر ناشی از ترکیب رژیم غذایی و ورزش با هم است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که حتی میزان بالای ورزش نمی‌تواند به طور کامل مضرات یک رژیم غذایی نامناسب را جبران کند.

یک رژیم غذایی سالم نمی‌تواند با اثرات سبک زندگی بی تحرک مقابله کند، همان طور که ورزش منظم نمی‌تواند عادات غذایی نادرست را خنثی کند.

این مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش و رژیم غذایی سالم می‌توانند به طور جداگانه خطر کلی مرگ و میر را کاهش دهند، اما بیشترین کاهش خطر ناشی از انجام هر دو باهم است.

نتایج نشان می‌دهد کسانی که مرتب ورزش می‌کنند و تغذیه سالمی دارند، با کمترین خطر مرگ و میر روبرو هستند.

به گفته محققان، این یافته‌ها اهمیت رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم را برجسته می‌کند. محققان می‌گویند: «پیروی از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی کافی برای کاهش بهینه خطر مرگ و میر ناشی از همه علل، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌های مربوط به چاقی مهم است».

برای این مطالعه، محققان داده‌های سلامت و ورزش ۳۴۶,۶۲۷ فرد را در طول ۱۱ سال ارزیابی کردند.

آنها میزان تمرینات ورزشی هر شرکت کننده در یک هفته را به همراه شدت فعالیت بدنی آنها پیگیری کردند. تیم همچنین عادات غذایی شرکت کنندگان را دنبال کرد.

در طول مدت مطالعه، ۱۳,۸۶۹ شرکت‌کننده جان خود را از دست دادند؛ ۲۶۵۰ نفر به دلیل بیماری قلبی و ۴۵۲۲ نفر به دلیل سرطان‌های مرتبط با چاقی.

تیم تحقیق دریافت که هر نوع ورزش منظم با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است و کسانی که هم خوب غذا می‌خورند و هم ورزش می‌کنند با کمترین خطر مرگ روبرو هستند.

علاوه بر این، در حالی که ورزش و رژیم غذایی به طور مستقل با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط هستند، سطوح بالای ورزش نمی‌تواند به طور کامل مضرات یک رژیم غذایی نامناسب را کاهش دهد.

«ملودی دینگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «در مطالعه ما، کسانی که رژیم غذایی با کیفیت پایین داشتند و فعال بودند، هنوز خطر مرگ و میرشان به میزان قابل توجهی نسبت به کسانی که رژیم غذایی با کیفیت پایین داشت و غیرفعال بودند، کمتر بود.»

یافته‌ها نشان می‌دهد که برای به حداقل رساندن خطر کلی مرگ و میر، افراد باید رژیم غذایی سالم داشته باشند و به طور منظم ورزش کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: