خبر فوری
۲۲:۰۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۳

آیین تجلیل از سردار حاج «ابراهیم جباری» فرمانده سابق سپاه ولی امر(عج) در مرکز همایش‌های فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این همایش که با عنوان «سرباز ولایت» برگزار شد، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، سرداران و خانواده‌ها و مدیران شهری و انتظامی منطقه۱۷ حضور داشتند.

 سردار «احمد بیگدلی» معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) تهران، در این مراسم به فعالیت‌های قرآنی، دینی و سیاسی سردار جباری اشاره و عنوان کرد:‌ «ایشان در بحبوحه جنگ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر بود که گستره زیادی داشت، اما همانند همه مسئولیت‌هایی که قبل و بعد از آن برعهده گرفت، سربلند بیرون آمد.»

وی افزود: «اعزام داوطلبان بی‌شمار از ناحیه مقاومت بسیج به مناطق جنگی و حفظ و حراست از محله‌ها و شهروندان در آن ایام که منافقان درصدد ایجاد خسارت به جان و دارایی مردم بودند، از دیگر اقدامات سردار جباری در اویل پیروزی انقلاب است.»

سردار بیگدلی به مسئولیت جباری در سپاه ولی امر(عج) نیز اشاره کرد و گفت:‌ «سابقه نداشته است که یک فرد به مدت ۱۲سال حفاظت از رهبر معظم انقلاب و مسئولیت سپاه ولی امر(عج) را برعهده داشته باشد که الحق وظیفه خطیری است.»

در ادامه این مراسم، استاد «علی‌اکبر رائفی‌پور» درباره مردمی بودن سردار جباری صحبت کرد و گفت:‌ «یکی از خصوصیات بارز ایشان، مردمی بودن است و به نوکری و خدمت به مردم افتخار می‌کند.»

وی ادامه داد: «بارها افتخار سخنرانی و حضور در مراسم قرآنی و مذهبی مسجد سیدالشهدا(ع) را داشته‌ام. ابتدا این برنامه‌ها در منزل شخصی ایشان برگزار می‌شد و همراه همسر و فرزندان خود، پذیرایی از حاضران و بچه محل‌ها را برعهده داشت. بعدها این برنامه‌ها در مسجد سیدالشهدا(ع) اجرا شد که تاکنون ادامه دارد. سردار جباری با وجود مسئولیت‌های سنگین، برای اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در این مسجد تلاش می‌کرد و بدون اینکه کارها را به دیگران واگذار کند، شخصاً پیگیر مسائل بود.»

رائفی‌پور در ادامه به تلاش جباری برای حضور در برنامه‌ها اشاره و عنوان کرد: «با وجودی که سردار جباری مسئولیت خطیری در برپایی مراسم‌های ملی و مذهبی در بیت رهبری داشت، اما بلافاصله پس از اتمام برنامه‌ها با موتورسیکلت خود را به مسجد سیدالشهدا(ع) در منطقه۱۷ می‌رساند و به حاضران خدمت می‌کرد.»

در ادامه، سردار ابراهیم جباری با اعلام اینکه تمایلی به برگزاری این مراسم نداشته، با قدردانی از حاضران گفت:‌ «این برنامه از این حیث که سبب گردهم آمدن رزمندگان و جانبازان و تجدید خاطرات شده، برایم ارزشمند است.»

مردی با نیم قرن سابقه سربازی

وی در ادامه به یکی از دستورات مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد:‌ «تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده که متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است. مساجد نقش مهمی در پرورش قاریان و حافظان قرآن دارند و خوشبختانه منطقه۱۷ به دلیل تقدیم ۴هزار شهید در دوران دفاع مقدس و سکونت اساتید برجسته قرآنی می‌تواند قدم‌های موثری در این زمینه بردارد. به همین دلیل از ائمه جماعات مساجد درخواست می‌کنم با برپایی محافل قرآنی، نسبت به تربیت حافظان قرآن تلاش بیشتری کنند و خودم نیز در این راه فعالیت خواهم کرد.»

سردار جباری در ادامه به نقل از خاطراتی از دوران دفاع مقدس و سفرهای خود با مقام معظم رهبری پرداخت و در پایان از نیم قرن خدمات ارزنده او قدردانی شد.

سردار جباری کیست؟

سردار حاج «ابراهیم جباری» سال۱۳۳۶ در خانواده‌ای با اصالت زنجانی در محله امامزاده حسن(ع) به دنیا آمده است. قبل از انقلاب به فعالیت‌های قرآنی، مذهبی و انقلابیِ مشغول شد و ضمن برپایی مراسم در منزل شخصی، در دهه۵۰ اداره چند مسجد و هیأت را برعهده گرفت. پس از پیروزی انقلاب، فرمانده پایگاه بسیج ابوذر شد و از لشکر محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ پشتیبانی کرد. همان زمان داوطلبانه به جبهه رفت و تا پایان جنگ در مناطق مختلف حضور پیدا کرد که نمونه‌اش حضور در عملیات آزادسازی خرمشهر بود.

پس از دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه کرج را برعهده گرفت و همزمان یگان‌های حاضر در شهرستان‌های شهریار، رباط کریم، ساوجبلاغ، طالقان و شهر قدس، زیرنظر او فعالیت می‌کردند. سپس به مدت ۵سال مسئولیت لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) را برعهده گرفت. ۳سال معاونت بازرسی و فرهنگی اردویی بسیج، از فعالیت‌های دیگر وی بود و ۷سال به عنوان فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خدمت کرد. پس از این دوره، ۶سال فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین شده و تلاش‌هایش سبب شد تا سپاه زنجان به رتبه اول کشوری و سپاه قزوین به سطوح بالا ارتقا پیدا کند.

سردار جباری سال۱۳۸۷جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ شد و خرداد سال۱۳۸۸ با کمک نیروهای بسیج و انتظامی توانست در مقابل فتنه‌گران بایستد. سپس ۱۹آبان همان سال به فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم منصوب شد، اما آبان سال۱۳۸۹ اتفاق بزرگی برای او رقم خورد. در این زمان، سردار جباری به فرماندهی سپاه ولی امر(عج) منصوب و سبب شد ۱۲سال در معیت مقام معظم رهبری باشد.

مردی با نیم قرن سابقه سربازی

سردار جباری از قاریان ممتاز قرآن و از شاگردان مرحوم استاد «محمدتقی مروت» است. تأسیس شورای راهبردی منطقه۱۷ برای حل مشکلات جنوب تهران، عضو هیأت امنای مسجد جامع امام سجاد(ع)، عضو فعال هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان، رئیس کنگره سرداران و ۴هزار شهید منطقه۱۷ و رئیس هیأت امنای امامزاده حسن(ع) از دیگر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی اوست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: