خبر فوری
۲۱:۵۴ - ۲۲ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۱۶
رئیس اورژانس کشور:

رشت- رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه ۸۰ درصد خدمات اورژانس با موتورلانس انجام می شود، گفت: سه موتور لانس به استان گیلان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعادفر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در نظام سلامت استان مثبت است، اظهار کرد: استان گیلان هم در آورده و جذب اعتبارات و هم در خروجی اقدامات انجام شده به‌ویژه در حوزه اورژانس موفق عمل کرده که این امر نشان دهنده اوج هماهنگی و پیگیری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به عقب‌ماندگی‌های مزمن در حوزه اورژانس گفت: در دولت نهم و دهم اقدامات مؤثری در نظام اورژانس کشور رقم خورد، اگرچه در دو دولت پیشین اقدامات چندان چشمگیر نبود، اما با این حال در استان گیلان اقدامات انجام شده با سیر صعودی همراه بود.

وی با بیان اینکه در تهران حدود ۲۰۰ موتورلانس فعال است، بیان کرد: ۸۰ درصد خدمات اورژانس با موتورلانس انجام می‌شود و رضایتمندی نیز بسیار بالا است.

میعادفر با تاکید بر ضرورت افزایش موتورلانس در دو شهرستان رشت و لاهیجان، اظهار داشت: از موتورلانس‌های جدید خریداری‌شده در کشور سه موتورلانس به گیلان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تأکید وزیر بهداشت بر هوشمندسازی نظام سلامت به‌ویژه در اورژانس پیش بیمارستانی، عنوان کرد: باید ارتباطات هوشمند بین بیمار و سازمان اورژانس در کل کشور به‌ویژه در استان گیلان تقویت شود و از شرکت‌های دانش‌بنیان و فرصت‌های تأمین تجهیزات نظیر املاک تملیکی نیز بهره گیری کرد.

رویکرد اورژانس تأمین ۲ تا ۳ هزار دستگاه آمبولانس است

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه تأمین حدود دو تا سه هزار دستگاه آمبولانس از رویکردهای اورژانس است، افزود: اگر این تعداد آمبولانس طی دو تا سه سال آینده تأمین نشود یقیناً در کشور با مشکل مواجه می‌شویم.

میعادفر با بیان اینکه در ایجاد پایگاه‌های شهری کل کشور با مشکلاتی مواجه است، گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای شهر و شهرداری‌ها، هرچه سریع‌تر زمین موردنیاز برای احداث پایگاه‌های شهری تأمین شود.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش مستمر و افزایش ماندگاری نیروهای بسیج، بیان کرد: مجوز جذب حدود ۵ هزار نیروی بسیج از سازمان امور استخدامی اخذ می‌شود تا مشکل ثبات شغلی این نیروها در اورژانس رفع شود.

میعادفر با اشاره به درخواست‌های متعدد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص توسعه نظام اورژانس استان، گفت: بخشی از این درخواست‌ها با وجود شرایط سخت، برای گیلان تأمین می‌شود و بقیه آن باید از منابع دیگر ازجمله ستاد مدیریت بحران استانداری تأمین شود.

وی عملکرد گیلان در اقدامات توسعه‌ای را مثبت ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همه حوزه‌ها موفق عمل کرده و اعتباراتی که در استان به حوزه اورژانس اختصاص داده شده نیز نتیجه‌بخش است و این امر، موجب می‌شود سیر حمایت و پشتیبانی‌ها از استان گیلان همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: