خبر فوری
۱۶:۳۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۰۸
وزیر آموزش و پرورش:

یوسف نوری درباره اظهارات نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در زمان همه‌گیری کرونا به دلیل عدم دسترسی به گوشی تلفن همراه هوشمند و گرانی اینترنت ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: این‌چنین نیست؛ آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از روز اولی که ما بر سر کار آمده‌ایم، ۹۸۰ هزار نفر بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: یوسف نوری  درباره اظهارات نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در زمان همه‌گیری کرونا به دلیل عدم دسترسی به گوشی تلفن همراه هوشمند و گرانی اینترنت ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: این‌چنین نیست؛ آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از روز اولی که ما بر سر کار آمده‌ایم، ۹۸۰ هزار نفر بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از این آمار تعدادی از دختران مخصوصا در مناطق دور به دلیل این‌که وارد زندگی شدند از تحصیل بازماندند، یک بخشی از پسران وارد کار شدند که این پدیده را ما در اطراف تهران داشتیم البته اولین استان در این زمینه سیستان و بلوچستان است و سپس به ترتیب تهران، خوزستان و آذربایجان هستند که تعداد بازماندگان از تحصیل این آمار در این ایام تشدید شد.

وی ادامه داد: با اقداماتی که در این مدت برای دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کردند انجام شده، مخصوصاً گروه بین ۶ تا ۱۱ سال در طول همین یک ماه و نیمی که مدارس باز شده است، ۱۱۰ هزار دانش‌آموز را به مدرسه بازگردانده‌ایم.

نوری افزود: در حال حاضر دنبال این هستیم که مابقی را نیز بازگردانیم خوشبختانه ستاد کرونا اعتباری را اختصاص داد و ما امسال روی جبران تثبیت یادگیری بچه‌های جامانده از تحصیل کار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: آمار ۳میلیونی که گفته شد برای تحت پوشش شبکه قرار گرفتن دانش‌آموزان بود که در روستاها اتفاق افتاد، از همین رو در اوایل دی‌ماه گفتیم مدارس روستایی باز شوند تا بچه‌ها از تحصیل باز نمانند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در مدارس روستایی ماسک نمی‌زدند، داخل هم بودند، مردم داخل روستا از مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در مقابل کرونا استفاده نمی‌کردند لذا گفتیم باز شوند و این دانش‌آموزان را به این نحو تحت پوشش قرار دهیم. در تابستان هم پایگاه‌های تابستانی را فعال کردیم تا این قضیه جبران شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: