خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۱۲:۱۶ - ۱۹ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۹

غریب آبادی در دیدار با فرزند آقای حمید نوری، زندانی ایرانی در سوئد،گفت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را برای آزادی ایشان به کار خواهد بست.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشور در دیدار با فرزند آقای حمید نوری، تبعه ایرانی بازداشتی در سوئد، اقداماتی که تاکنون در سطوح مختلف در کشور و بویژه قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر برای پیگیری پرونده آقای نوری صورت گرفته را تشریح کرد.

غریب آبادی با خودسرانه خواندن بازداشت آقای نوری و غیر قانونی بودن دادگاه و فرایند محاکمه صوری وی، نقض حقوق بشر آقای نوری توسط دولت سوئد در طول ۳۲ ماه گذشته که در سلول انفرادی نگهداری شده را لکه ننگی در سابقه حقوق بشری این کشور خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را برای آزادی ایشان به کار خواهد بست.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور گفت: ایشان زمان محدودی که این دادگاه غیرقانونی در اختیارش قرار داد را به فرصتی برای افشای ماهیت واقعی گروهک تروریستی منافقین تبدیل کرد. در این مورد نیز حداکثر تلاش خود را بکار بسته و خواهیم بست.

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه از سازمان صدا و سیما و رسانه های مختلف و همچنین سازمان های مردم نهاد خواست تا به قضیه آقای نوری توجه ویژه ای داشته باشند و از ظرفیت های مختلف خود برای روشنگری و همچنین پیگیری وضعیت ایشان استفاده کنند.

فرزند آقای نوری نیز در این دیدار، گفت: "مقامات سوئدی هنوز با درخواست پدرم برای مراجعه به چشم پزشک موافقت نکردند و با اینکه مادر و خواهرم مدتی است که برای دیدن پدر به این کشور رفته اند، اما مقامات سوئد تاکنون اجازه دیدار صادر نکرده اند".

او، در ادامه خواهان ادامه تلاش ها برای روشنگری در مورد اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی علیه پدر و ماهیت منافقین تروریست و همچنین فراهم شدن شرایط آزادی هرچه زودتر ایشان شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: