خبر فوری
۲۳:۳۳ - ۱۸ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۷۳

جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع بررسی طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار رشت برگزار شد و در نهایت اعضای شورا رأی به برکناری شهردار دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد حسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی رشت در این رابطه گفت: بر اساس دعوتنامه شهردار رشت بایستی در ساعت مقرر برای پاسخگویی به سوالات اعضای شورای اسلامی این شهر، در جلسه استیضاح حاضر می‌شد اما این اتفاق رخ نداد.

او افزود: از دفتر شهردار رشت تماس گرفتند که علوی به جلسه استیضاح نمی‌آید، طبق قانون شهردار یا باید شخصا امروز در جلسه استیضاح برای پاسخگویی و دفاع از خود حضور پیدا می‌کرد یا اینکه مکتوب پاسخ ها را ارسال می‌کردند که این کار «مکتوب» انجام شده است.

در ادامه پس از قرائت پاسخ‌های شهردار رشت توسط علیرضا تاج شهرستانی منشی شورای اسلامی رشت، رای گیری انجام شد  و شهردار رشت با هشت رای برکنار شد، در واقع هشت نفر از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدند.

جلسه بررسی طرح استیضاح شهردار رشت بالاخره بعد از چند روز کشمکش امروز شنبه بدون حضور شهردار برگزار شد، استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار شهر رشت عصر چهارشنبه گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا برگزار نشده بود، در جلسه باید هشت نفر حاضر می‌شدند اما تعداد حضار هفت نفر بود.

جلسه استیضاح یکشنبه گذشته نیز که قرار بود در صحن شورای اسلامی این شهر برگزار شود، در دقایق پایانی ساعت لغو شد. طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار رشت چهارشنبه هشتم تیرماه با امضای چهار عضو شورای اسلامی این شهر در صحن شورا اعلام وصول شده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: