خبر فوری
۱۳:۲۴ - ۱۶ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۴۰
توصیه هایی برای روزهای گرم سال؛

در فصل تابستان که سفرها افزایش می‌یابد، پیشگیری از تأثیرات احتمالی گرما بر سلامت بدن بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ابراهیمی حریری رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به بیان چند نکته بهداشتی برای جلوگیری از حوادث ناشی از گرما به ویژه هنگام استفاده از خودرو پرداخت.

۱- در فصول گرم سال هرگز فرزند خود را داخل خودرو با در و شیشه بسته تنها نگذارید، دمای درون خودرو بر اثر تابش مستقیم نور خورشید پس از چند دقیقه بسیار بیشتر از دمای بیرون خودرو می‌شود و جان فرد به خطر می‌افتد.

۲- در فصول گرم در هنگام رانندگی در سراشیبی‌ها به طور مرتب ترمز نکنید زیرا پس از مدتی احتمال عمل نکردن ترمز به دلیل داغی بیش از حد ناشی از اصطکاک با دیسک و عدم امکان خنک شدن در زمان کوتاه به دلیل گرمای هوای محیط وجود دارد.

۳- هنگام سوار شدن به خودرو در فصول گرم ابتدا دو تا سه دقیقه در خودرو را باز بگذارید تا هوا از داخل خودرو خارج شود، زیرا به دلیل پلیمری بودن قطعات داشبورد و بعضی صندلی‌های با روکش پلاستیکی، حلال های ناشی از آلاینده‌های محیطی که به تدریج به داخل این پلیمرها نفوذ کرده اند خارج شده و با توجه به اینکه برخی از این ترکیبات نظیر بنزن سرطان زا هستند، سرنشینان در مواجه با این ترکیبات قرار می‌گیرند.

۴- اگر قصد استفاده از کولر را دارید ترجیحاً در ابتدا پنجره‌ها را باز کنید تا غبار موجود در سیستم کولر ماشین که در مسیر عبور هوا ته نشین شده اند خارج شوند و در فضای کابین خودرو معلق نشود.

۵- با توجه به اینکه تابستان فصل سفر است حتماً قبل از حرکت خواب و استراحت کافی داشته باشید زیرا در غیر این صورت به دلیل کاهش هوشیاری احتمال تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد.

۶- به دلیل وجود تشعشعات غیریونیزان UV از نوع A و B در نور خورشید سعی کنید هنگام رانندگی علاوه بر زدن عینک آفتابی حتماً از سایه بان شیشه برای پیشگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید.

۷- اگر با کودک کم سن و سال مسافرت می‌کنید علاوه بر زدن قفل کودک از نگهداری مواد شیمیایی مثل ضد یخ، مواد سمی مثل لوله بازکن‌ها و یا حشره کش‌ها در صندلی عقب اجتناب کنید.

۸- اگر در هنگام رانندگی خصوصاً در فصول گرم خودرو شما جوش آورد خودرو را به سمت راست هدایت و کاپوت ماشین را بالا برده بر روی رادیاتور کم کم آب بریزید و از باز کردن در رادیاتور خودداری کنید زیرا آب جوش با فشار بر روی صورت و دستان شما پاشیده شده موجب سوختگی شدید می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: