خبر فوری
۱۳:۰۰ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۳۰
معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد؛

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اصلاح فرآیندهای پرستاری، گفت: ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی، مهم ترین هدف معاونت پرستاری بوده و برای تحقق آن از شیوه های مختلف استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، در دومین دوره آموزشی مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که موجب تمایز مدیران پرستاری موفق می‌شود، موضوع مدیریت منابع انسانی است و کلید موفقیت یک مدیر شناخت ویژگی‌ها، چگونگی تعامل با نیروها و توانایی رهبری و ایجاد انگیزه برای اثربخشی بیشتر است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت مراقبت‌های پرستاری، افزود: در این مسیر، موانع و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که باید با تلاش و برنامه ریزی و استفاده از استراتژی‌های کارآمد و مختلف این محدودیت‌ها و موانع، مدیریت و مرتفع شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌هایی است که مدیران پرستاری همواره دغدغه آن را دارند و ما نیز به آن اذعان داریم، اما باید توجه داشت که این موضوع، یک چالش جهانی بوده و بسیاری از کشورهای دنیا به رغم مواجهه با کمبود نیروی پرستاری، با اتخاذ راهبردهای جایگزین، همچنان خدمات پرستاری با کیفیت و مطلوب ارائه می‌کنند.

عبادی با تاکید بر ارائه روش‌های جایگزین برای مدیریت و عبور از چالش کمبود نیروی انسانی، تصریح کرد: اگر نمی‌توانیم نیروی انسانی لازم را به کار بگیریم، از روش‌هایی استفاده کنیم که نیازهای ما را با توجه به محدودیت نیروی انسانی، برآورده سازد. به عنوان مثال، ثبت و گزارش نویسی پرستاری یکی از این شیوه‌هایی است که کمک می‌کند تا پرستاران در کمترین زمان ممکن گزارش‌های خود را ثبت و زمان بیشتری را برای مراقبت مستقیم در بالین بیمار صرف کنند.

وی همچنین، اصلاح فرآیندهای مرتبط با پرستاری و حذف فرآیندهای غیر مرتبط را از دیگر راهکارهای جایگزین برشمرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که همکاران پرستار ما، آن را به عنوان یکی از موانع ارائه مراقبت مستقیم معرفی می‌کنند، فرآیندهای ثبت و مستندسازی است که به دلایل مختلف و با اهداف متفاوت انجام می‌شود. به عنوان مثال، به زعم همکاران، فرایند اعتباربخشی نیاز به ثبت مستمر دارد که وقت زیادی را از پرستاران می‌گیرد و به این ترتیب فرصت ارائه مراقبت مستقیم در بالین بیمار کاهش می‌یابد.

عبادی این موضوع را یک برداشت نادرست تلقی کرد و گفت: به همین دلیل سعی شده در دوره‌های آموزشی مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری، با استفاده از اساتید خبره در حوزه مدیریت، فرآیندها و نتایج حائز اهمیت در ارزشیابی‌ها مشخص و انتظارات ارزیابان از مدیران پرستاری بیان شود تا آنها دقیقاً مبتنی بر انتظارات عمل کرده و مستندسازی‌ها را به صورت هدایت شده و مبتنی بر هدف انجام دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: