خبر فوری
۱۳:۴۱ - ۱۳ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۳۸

رئیس انستیتو پاستور ایران، وجود آبله میمونی در کشور را رد کرد و گفت: تاکنون ۸۱ نمونه تست غربالگری آبله میمونی در کشور انجام شده که ۳۹ مورد مشکوک بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر:رئیس انستیتو پاستور ایران، وجود آبله میمونی در کشور را رد کرد و گفت: تاکنون ۸۱ نمونه تست غربالگری آبله میمونی در کشور انجام شده که ۳۹ مورد مشکوک بود.

رحیم سروری، در همایش علمی آبله میمونی که در محل انستیتو پاستور ایران برگزار شد، با اعلام تجهیز ۱۲ مرکز آزمایشگاهی در کشور جهت تشخیص آبله میمونی، اظهار داشت: با توجه به لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص به هنگام موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی این بیماری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه بین‌المللی انستیتو پاستور شامل ۳۳ عضو است که همکاری خوبی در حوزه‌های تحقیقاتی و بهداشتی با یکدیگر دارند، افزود: انستیتو پاستور ایران به عنوان مؤسسه تحقیقاتی، تولیدی، آموزشی و خدماتی با هدف تأمین بهداشت، سلامت جامعه و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر فعالیت می‌کند و افتخار این را داشته که در طول یک صد سال اخیر خدمات مفیدی را ارائه کند.

سروری با بیان اینکه سیاست فعلی انستیتو پاستور ایران، تحقیقات کاربردی در زمینه تشخیص و ارائه روش‌های کنترل بیماری‌ها است، گفت: انستیتو پاستور ایران مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه هاری است. همچنین آزمایشگاه مرجع کشوری هستیم. آزمایشگاه همکار مرجع در هپاتیت، ایدز، سل و آنفلوانزا هستیم و در تشخیص بیماری‌ها و تعقیب مستمر بیماری‌های نوپدید و بازپدید نیز انستیتو پاستور نقش ایفا می‌کند. در عین حال شبکه آزمایشگاهی کووید ۱۹ نیز از سوی انستیتو پاستور راه‌اندازی شد که بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه در طول دوره وانفسای کووید متصل شدند.

وی با بیان اینکه در دوم خرداد ماه ۱۴۰۱، آزمایش تشخیص مولکولی آبله میمونی در انستیتو پاستور ایران راه‌اندازی شد، افزود: با توجه به لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص به‌هنگام موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی شکل گرفت.

سروری گفت: از ابتدای خرداد ۱۴۰۱، بررسی نمونه‌های مشکوک آبله میمونی در آزمایشگاه پاسخ سریع انستیتو پاستور در حال انجام‌است و تا امروز ۸۱ نمونه تست غربالگری آبله میمونی انجام شده که ۳۹ مورد مشکوک بود که نتایج آنها نیز منفی تشخیص داده شد و تاکنون مورد آبله میمون در کشور نداشته ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: