خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۱:۴۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۷۴

لپ‌تاپ‌های گیمینگ روز‌به‌روز بهتر می‌شوند و این نوع لپ‌تاپ‌ها طرفداران پروپاقرص زیادی دارند. اما از طرف دیگر نمی‌توانیم ضعف‌ها و مشکلات آن‌ها را کتمان کنیم. در نهایت با توجه به شرایط فعلی، آیا خریدن لپ‌تاپ گیمینگ منطقی است؟ در ادامه به مزایا و معایب خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌پردازیم.

پرتابل بودن جذاب اما گران‌ است

اگرچه کامپیوترهای گیمینگ همچنان طرفداران زیادی دارند، اما یک لپ‌تاپ گیمینگ از نظر مکان استفاده محدودیتی به وجود نمی‌آورد. اما از سوی دیگر برای خرید این نوع لپ‌تاپ‌ها باید مبالغ سنگینی بپردازید. به غیر از هزینه‌های ساخت، شرکت‌هایی مانند ریزر، ایسوس و MSI برای تحقیق و توسعه بودجه‌های هنگفتی را اختصاص می‌دهند که در نهایت مشتری نهایی باید این بودجه‌ها را تامین کند.

خریدن لپ‌تاپ گیمینگ

به همین خاطر در بیشتر موارد یک لپ‌تاپ گیمینگ در مقایسه با کامپیوتر دسکتاپ دارای مشخصات مشابه، بسیار گران‌تر است. البته باید خاطرنشان کنیم اگرچه لپ‌تاپ گیمینگ بسیار گران‌تر است، اما می‌توانید آن را هرجایی که دوست دارید ببرید و استفاده کنید. حتی می‌توانید در محل کار یا خانه آن را به مانیتور اکسترنال وصل کنید تا به عنوان یک سیستم دسکتاپ از آن بهره ببرید.

قدرتمند اما محدود در عملکرد

لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید به طور حیرت‌انگیزی قدرتمند هستند و بدون هیچ مشکلی می‌توانند انواع و اقسام بازی‌های سنگین را اجرا کنند. همچنین باتری بسیاری از آن‌ها معمولا حدود ۵ ساعت دوام می‌آورد. با این حال به دلیل محدودیت‌هایی که دارند، معمولا در مقایسه با کامپیوترهای دسکتاپ هم‌رده‌ی خود عملکرد ضعیف‌تری ارائه می‌کنند.

خریدن لپ‌تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ‌های گیمینگ نسبت به کیس کامپیوتر ابعاد بسیار کوچک‌تری دارند و در ضمن باید به چالش‌های خنک کردن بدنه و مصرف انرژی هم اشاره کنیم. اما مشکل اصلی این است که سازندگان این لپ‌تاپ‌ها هنگام فروش آن‌ها معمولا جزئیات عملکرد در دنیای واقعی را مطرح نمی‌کنند.

از سوی دیگر برای ارتقای قطعات، لپ‌تاپ گیمینگ محدودیت‌های زیادی دارد. به طور مشخص در بیشتر لپ‌تاپ‌ها فقط می‌توانید رم و حافظه را ارتقا دهید که با توجه به امکانات سخت‌افزاری آن‌ها، چنین کاری عملکرد را به طور قابل توجهی بهبود نمی‌بخشد. برخی از این لپ‌تاپ‌ها از گرافیک اکسترنال هم پشتیبانی می‌کنند اما معمولا این نوع گرافیک‌ها به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارند چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

راحت‌تر بودن خرید لپ‌تاپ گیمینگ نسبت به اسمبل کردن کیس

خریدن لپ‌تاپ گیمینگ

برای بسیاری از کاربران، اسمبل کردن یک کیس گیمینگ کار بسیار سختی محسوب می‌شود. از سوی دیگر باید به کمبود و گرانی قطعات مهمی مانند کارت گرافیک اشاره کنیم که البته طی ماه‌های اخیر مشکل کمبود آن‌ها در حال برطرف شدن است.

به دلیل همین چالش‌ها، بسیاری از کاربران معمولی ترجیح می‌دهند با خریدن لپ‌تاپ گیمینگ بدون هیچ دردسری به یک سیستم مناسب برای نیازهای خود دسترسی پیدا کنند. بنابراین برای افرادی که آشنایی خاصی با قطعات ندارند و از طرف دیگر هیچ علاقه‌ای به خرید قطعات مختلف و اسمبل کردن کیس ندارند، خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ کار عاقلانه‌تری است.

آیا باید لپ‌تاپ گیمینگ بخرید؟

لپ‌تاپ‌های گیمینگ در کل فوق‌العاده هستند و برای بسیاری از کاربران بهترین وسیله برای تجربه کردن بازی‌های سنگین محسوب می‌شوند. این نوع لپ‌تاپ‌ها با توجه به توان سخت‌افزاری بالایی که دارند، برای کارهایی مانند ادیت فیلم و طراحی مدل‌های سه‌بعدی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و به لطف قابل حمل بودن، مثلا در کافی‌شاپ می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.

اما قبل از اینکه مبلغ هنگفتی را برای خریدن لپ‌تاپ گیمینگ هزینه کنید، توصیه می‌کنیم تا حد ممکن ویدیو‌ها و مطالب نقد و بررسی را تماشا کنید و بخوانید تا از تمام نقاط قوت و ضعف لپ‌تاپ موردنظر خبردار شوید. با این حال اگر قابل حمل بودن کامپیوتر برایتان اهمیتی ندارد و عمدتا در خانه یا محل کار از سیستم خود استفاده می‌کنید، با اسمبل کردن یک کیس گیمینگ نه‌تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه می‌توانید بهترین قطعات موردنیاز را با توجه به بودجه‌ی خود خریداری کنید.

منبع: reviewgeek

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: