خبر فوری
۱۱:۱۷ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۴

یک مطالعه شگفت‌انگیز در سوئیس نشان می‌دهد که وقتی بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌خوابند، سلول‌های تومور ممکن است بیدار شده و از طریق جریان خون پخش شوند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر:یک مطالعه شگفت‌انگیز در سوئیس نشان می‌دهد که وقتی بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌خوابند، سلول‌های تومور ممکن است بیدار شده و از طریق جریان خون پخش شوند.

 به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان دانشگاه بازل، سلول‌های سرطانی در گردش که بعداً گسترش (متاستاز) می‌یابند، به طور مداوم ایجاد نمی‌شوند.

«نیکولا آستو»، سرپرست این مطالعه، می‌گوید: «وقتی فرد مبتلا به سرطان، خواب است، تومور بیدار می‌شود.»

وی افزود: «تحقیق ما نشان می‌دهد که فرار سلول‌های سرطانی در گردش از تومور اصلی توسط هورمون‌هایی مانند ملاتونین کنترل می‌شود که ریتم روز و شب ما را تعیین می‌کند.»

سالانه حدود ۲.۳ میلیون نفر در سراسر جهان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. محققان خاطرنشان کردند وقتی سرطان آنها به موقع تشخیص داده می‌شود، بیماران معمولاً به خوبی به درمان پاسخ می‌دهند. اما در صورت گسترش سرطان که زمانی رخ می‌دهد که سلول‌ها از تومور اصلی جدا شده و از طریق رگ‌های خونی به نقاط دیگر بدن بروند، درمان دشوارتر است.

محققان کشف کردند که تومورها سلول‌های در گردش بیشتری را زمانی که فرد بیمار خواب است تولید می‌کنند.

سلول‌هایی که شب‌ها تومور را ترک می‌کنند نیز سریع‌تر تقسیم می‌شوند و بنابراین پتانسیل بیشتری برای تشکیل تومورهای جدید نسبت به سلول‌های در گردشی دارند که تومور اصلی را در طول روز ترک می‌کنند.

در مرحله بعد، محققان باید دریابند که چگونه می‌توان از این یافته‌ها برای بیشترین استفاده از درمان‌های سرطان موجود استفاده کرد.

آستو همچنین می‌خواهد بررسی کند که آیا سایر سرطان‌ها نیز مانند سرطان سینه رفتار می‌کنند و آیا اگر بیماران در زمان‌های مختلف درمان شوند، درمان‌های موجود می‌توانند موفقیت‌آمیزتر شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: