خبر فوری
۱۹:۰۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۰۵
رئیس مجمع نمایندگان فارس:

شیراز - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: ۳۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در کلان شهر شیراز است اما این شهر فقط ۱۵ درصد فضای آموزشی استان را دارد که بخش زیادی نیز فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاک فطرت عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: کم توجهی به تربیت بدنی و پرورشی در آموزش و پرورش یک قصور نابخشودنی است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: دانش آموزان وقتی بودجه نباشد از ورزش و پرورش زده می‌شود، در حالی که توجه به سلامت روح دانش‌آموز و معلم بسیار مهم است.

پاک فطرت گفت: سلامت روح مقدمه سلامت جسم است و امروز به دلایل مختلف برخی از معلمان و دانش آموزان ما افسرده شده اند که باید به آنها کمک کنید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت خانه آموزش و پرورش مشکلات فراوانی دارد افزود: هزینه کرد در آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است و مسئولان در این زمینه نباید محدود عمل کنند زیرا سرمایه گذاری در این نظام صرفه جویی در وزارت بهداشت و صدا و سیما و تمام دستگاه‌ها را به دنبال دارد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه مشکلات شیراز در مدارس مانند تهران است، بیان کرد: ۳۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در کلان شهر شیراز است اما فقط ۱۵ درصد فضای آموزشی استان را دارد که بخش زیادی نیز فرسوده است.

وی با اشاره به منطقه سیاخ دارنگون نیز گفت: با وجود اینکه یک سال است این منطقه بخش شده، اما برخی از نقاط این منطقه ۷۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد چگونه می‌توان به آن خدمات داد، در صدرا و برخی دیگر از قسمت‌های شیراز که در آینده تبدیل به بخش می‌شوند نیز وضعیت همین‌گونه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: بایستی مجلس به بخش آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد، بخشی از مدارس نیز قابلیت تغییر کاربری و ارزش افزوده دارند که می‌توان در راستای توسعه فضاهای آموزشی از آنها استفاده کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: