خبر فوری
۱۲:۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۵

روانشناس نیاز لازم و ضروری مردم امروز

از مهم‌ترین نیازهای جامعه ما و تمام دنیا وجود یک روانشناس خوب و معروف است که به راحتی بتوانیم به آن اعتماد کنیم و مشکلات‌مان را برطرف نماییم.در جامعه امروز، تمام مردم کره ‌زمین به یک روانشناس خوب نیاز دارند. با وجود آنکه امروزه مردم در مقایسه با گذشتگان از رفاه و آسایش بیشتری برخوردارند. آسوده‌تر از آنان زندگی می‌کنند، سر کار می‌روند، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و حتی راحت‌تر و بدون دغدغه و سختی به سفر و تفریح می‌روند. اما فکر و ذهن‌شان بیشتر از گذشتگان درگیر است و نیاز به کمک دارند.

روانشناس

به همین علت تمام انسان‌ها به یک روانشناس خوب و معروف نیاز پیدا می‌کنند تا قدم به قدم کنارشان باشد. یک مشاور، در تمام مراحل زندگی همراهی‌تان می‌کند که بتوانید از پس مشکلات، به خوبی برآیید و به آرامش فکری برسید. البته که شیوع بیماری خطرناک کرونا، در این روزگار بی‌اثر نبوده و مشکلات زندگی را چندین برابر کرده‌است. گذران زندگی دشوارتر شده و آسیب‌های روحی چندین برابر گردیده است. با این وجود نیاز به یک دکتر روانشناس خوب و حرفه‌ای، بیش از پیش احساس می‌شود. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید مشاور خود را به درستی و اصولی انتخاب کنید.

چگونه به یک روانشناس اعتماد کنیم؟

قطعا در جامعه امروز، نیاز به یک روانشناس تا این حد حیاتی و لازم است. در نتیجه بازار کار روانشناسان بسیار پر رقابت می شود و تخصص و تجربه به کمک آنها می آید.

افراد سودجو و منفعت‌طلب فراوانی وجود دارند که به اسم مشاور، بدون داشتن هیچ مهارت و تخصصی به دنبال کسب درآمد فراوان از این بازار هستند.

اما چگونه می‌توان یک مشاور حرفه‌ای و کاربلد را شناخت و به آن اعتماد کرد؟

امروزه آنقدر تعداد روانشناسان، فراوان است که تشخیص سره از ناسره به راحتی امکان‌پذیر نیست. در قدم اول بعد از اینکه با اسم یک مشاور برخورد کردید؛ باید رزومه و سابقه کاری آن را بررسی کنید. دقت کنید که شخص مورد نظر، مدرک تحصیلی خود را از کدام دانشگاه دریافت کرده‌است؟ آیا سوابق علمی و پژوهشی در کارنامه کاری خود دارد یا نه؟ اگر در کنار مشاوره به عنوان استاد دانشگاه هم فعالیت دارد، در کدام مرکز تدریس می‌کند؟

پس از بررسی رزومه کاری و اطمینان از صحت اطلاعات داده شده. حال باید به موارد دیگری از جمله: داشتن پروانه سازمان نظام روانشناسی، تجربه کاری بالا، رضایت مراجعان دیگر توجه کنید.  اگر یک مشاور تمام موارد و نکات اشاره شده را داشت. شما می‌توانید به آن شخص اعتماد کنید و به راحتی جلسات مشاوره را با او ادامه دهید و سلامت روان خود را دوباره به دست‌آورید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که هر چقدر درمانگر مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشد، بیشتر می‌توان به آن اعتماد کرد. طبیعتا یک دکتر روانشناس از کسی که دارای مدرک کارشناسی ارشد است، تخصص و مهارت بیشتری دارد و بیشتر می‌تواند در حل مشکل شما را یاری کند.

در جلسات روانشناسی چه اتفاقی می افتد؟

در طول یک جلسه، درمانگران ممکن است با شما به صورت گروهی، فردی یا ترکیبی از این دو صحبت کنند.

یک جلسه درمانی معمولی حدود 50 دقیقه یک بار در هفته است. ممکن است افراد در ابتدا در مورد نگرانی ها صحبت کنند. مهم است که درمانگری را پیدا کنید که با آن احساس راحتی می کند. افراد ممکن است قبل از یافتن متخصصی که نیازهای آنها را برآورده می کند، چندین درمانگر را امتحان کنند.

درمانگران عموما خدمات زیر را ارائه می دهند:

تشخیص اختلالات سلامت روان

برنامه ریزی درمانی

روان درمانی برای افراد، زوج ها و کودکان

زوج درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی

تعداد جلسات رواندرمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چرا افراد به دنبال کمک هستند و آیا ادامه درمان تا چه حد برای آنها امکان پذیر است.

روانشناس خانواده

مزایای روانشناس خانواده

هر فردی در خانواده خود با مشکلات متفاوتی دست و پنجه نرم می کند که با درجات دشواری متفاوتی همراه است. کمک های تخصصی در قالب درمان یا مشاوره می تواند منبع کمک بزرگی برای مقابله با مشکلات خانوادگی باشد.

بسیاری مواقع مشکلات ریشه ای نیستند. آنها از پویایی پرآشوب خانواده ناشی می شوند. این نوع تعارضات به بهترین وجه با روانشناس خانواده و کمک به بهبود ارتباطات و تعاملات میان اعضای خانواده که درگیر هستند، حل می شود.

همانند درمان های فردی، روش‌های خانواده درمانی وجود دارند که برای کمک به کل واحد خانواده طراحی شده‌اند. این شکل از درمان به مشاوره خانواده معروف است.

مشاوره خانواده به دنبال این است که همه اعضای خانواده را در درمان مشارکت دهد تا منبع پریشانی را شناسایی کرده و با کمترین برخورد ممکن آن را از بین ببرد. اعضاء می تواند شامل والدین، خواهر و برادر، و عموزاده های مادری یا پدری، عموها، خاله ها و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها باشد.

مشاوره برای کل خانواده بر اساس چارچوبی گسترده شکل گرفته که نظرات و دیدگاه های هر فرد حاضر در جلسه را در نظر می گیرد. تنها هدف خانواده درمانی این است که به خانواده‌ها اجازه دهد در چالش‌ها و زمان‌ های سخت قدرت بگیرند و به آنها کمک شود تا به عنوان یک واحد قوی‌تر ظاهر شوند.

هیچ دستورالعمل قطعی در مورد اینکه چه زمانی یک خانواده باید بطور جمعی به دنبال کمک روانشناسیی باشد وجود ندارد، با این حال:

رایج ترین دلایل کمک گرفتن خانواده ها

وابستگی به مواد یا انواع دیگر اعتیاد

از دست دادن ناگهانی یا آسیب زا یکی از عزیزان

طلاق، درگیری های زناشویی یا جدایی

بیماری طولانی مدت یکی از اعضای خانواده

مهاجرت، جابجایی یا تغییر شغل

تصمیم گیری درباره تولد فرزند

فرزندخواندگی

مشکلات رفتاری کودک

مشکلات رفتاری نوجوانان

تعارض فرزند/ والد

رقابت خواهر و برادر

اضطراب جدایی کودک یا بزرگسال

مشکلات ارتباطی

خیانت همسر

درگیری خانوادگی

جستجوی  روانشناس

اگر در طول زندگی روزمره خود از مشکلاتی همچون: اضطراب، افسردگی، شکست، عدم رضایت از خود و زندگی و.... رنج می‌برید. یا اگر نمی‌توانید در زندگی اجتماعی و شخصی، در محل کار و تحصیل و یا محیط خانواده، ارتباط خوب و قابل قبولی با اطرافیان‌تان داشته باشید. قطعا شما به یک رواندرمانگر نیاز دارید تا قدم به قدم، در کنارتان باشد.

روانشناس به شما کمک می‌کند که سربلند و پیروز از بحران‌های جدی بیرون بیایید. بهترین روانشناس، پس از چند جلسه مشاوره و صحبت کردن، به خوبی شما را می‌شناسد و از راه درست و اصولی دست شما را می‌گیرد و کمک‌تان می‌کند.

این نکته را بدانید که هیچ وقت دوست، همکار، فامیل و یا حتی پدر و مادر نمی‌تواند؛ همچون یک مشاور شما را راهنمایی کند و راه درست را به شما نشان دهد.

وجود یک تراپیست حرفه‌ای و کاربلد در زندگی  همه ما انسان‌ها لازم و ضروری است. دکتر علوی از جمله روانشناسان متخصص و حرفه‌ای در این زمینه محسوب می‌شوند. با نگاهی مختصر به رزومه حرفه‌ای ایشان، می‌بینید که به راحتی می‌توانید به دکتر علوی اعتماد کنید و از تخصص‌شان بهره ببرید.

با مراجعه به سایت: drraminalavi.com تمام اطلاعات جامع و کامل از ایشان را بخوانید، رضایت مراجعان را مطالعه کنید و با خاطری آسوده برای مشاوره به مطب‌شان مراجعه کنید. هم از طریق سایت و هم تلفن مطب می‌توانید وقت مشاوره خود را هماهنگ کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: