خبر فوری
۱۲:۱۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۹۴
در سه ماهه اول سال جاری؛

ارزش سالانه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در عمان تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، ارزش سرمایه‌گذاری‌های خارجی به ۱۷ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال (۴۶.۵ میلیارد دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشت.

ارزش سرمایه گذاری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بر اساس همین داده‌ها بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال عمانی (۴۰.۷ میلیارد دلار) بوده است.

براین اساس حجم جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی تا پایان سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲.۸ میلیارد ریال (۷.۲ میلیارد دلار) بوده است.

بریتانیا در پایان سه ماهه اول سال جاری با سرمایه گذاری کل ۸.۵ میلیارد دلار (۲۲ میلیارد دلار) در صدر سرمایه گذاری مستقیم خارجی در عمان قرار گرفت.

بر اساس داده‌های مرکز آمار و اطلاعات عمان، ایالات متحده با سرمایه گذاری به ارزش ۲.۶۵ میلیارد ریال (۶.۸ میلیارد دلار) و امارات با ۱.۲۳ میلیارد ریال (۳.۱ میلیارد دلار) در رتبه دوم قرار گرفتند.

بخش استخراج نفت و گاز بیشترین سهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در عمان را به ارزش ۱۱.۹ میلیارد ریال (۳۰.۸ میلیارد دلار) به خود اختصاص داده که در سه ماهه اول سال جاری ۲۱.۸ درصد به صورت سالانه رشد داشته است.

بخش تولید با سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد ریال (۴.۱۵ میلیارد دلار) در رتبه دوم قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ کاهش ۵.۶ درصدی را ثبت کرد.

عمان به دنبال جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی بیشتر و تنوع بخشیدن به آن در چارچوب برنامه‌های استراتژیک ۲۰۴۰ خود برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

به همین منظور، مسقط که واحد پول خود را به دلار متصل می‌کند، علیرغم افزایش ۳ بار نرخ بهره از ابتدای سال جاری در ایالات متحده آمریکا، نرخ بهره را افزایش نداد تا بازار خود را برای استقراض برای سرمایه گذاری جذاب‌تر کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: