خبر فوری
۱۱:۴۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۹۲

مراقبت از موها و تلاش برای برخورداری از موهایی پر پشت تر، بلندتر و سالم تر فرآیندی بی پایان به نظر می رسد.

موها به طور متوسط ماهانه یک سانتیمتر رشد می کنند. این به معنای سالانه حدود ۱۵ سانتیمتر رشد موها است. اما با توجه به اینکه بیشتر افراد روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد از موهای خود را از دست می دهد، رشد موها بیشتر اوقات حداقلی به نظر می آید.

در ادامه چند ترفند ساده اما مؤثر برای به حداکثر رساندن رشد موها به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- از آب پیاز استفاده کنید

۵ ترفند ساده اما مؤثر برای برخورداری از موهایی سالم

درست است که پیاز یکی از ملزومات هر آشپزخانه ای است اما شاید بتواند شما را به موهای رویاهایتان هم برساند. تحقیقات زیادی که نشان دهد آب پیاز به طور قطع باعث افزایش رشد موها می شود، صورت نگرفته است، اما چند پژوهش هست که می گوید اضافه کردن آب پیاز به روتین مراقبت از موها ارزش امتحان کردن را دارد. یکی از این تحقیقات می گوید زدن آب پیاز به پوست سر ممکن است به رشد مجدد موها کمک کند. تحقیق دیگری هم نشان داد افراد مبتلا به طاسی منطقه ای که روزانه ۲ بار آب پیاز به پوست سر خود می زدند، بعد از ۲ هفته شاهد رشد موهای خود بودند.

۲- کف سرتان را ماساژ دهید

۵ ترفند ساده اما مؤثر برای برخورداری از موهایی سالم

یکی از بسیار راه هایی که برای سرعت بخشیدن به فرآیند رشد موها و برخورداری از موهایی بلند در عرض مدتی بسیار کوتاه وجود دارد، ماساژ دادن کف سر است. هدف از این کار کش آوردن سلول های فولیکول های مو و تحریک آن ها به منظور رشد موهایی ضخیم تر است. در پژوهشی در سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۶۹ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند آلوپسی (ریزش مو) آن ها به لطف همین کار ساده و رایگان بهتر شده بود.

۳- از روغن رزماری استفاده کنید

۵ ترفند ساده اما مؤثر برای برخورداری از موهایی سالم

اگر دلتان موهایی ضخیم می خواهد، به احتمال زیاد به دنبال محصولات و موادی هستید که برای سلامت کلی شما مفید باشند. اما مشکل اینجا است که تعداد این محصولات یک یا دو عدد نیستند و همراه شدن با ترندهای مراقبت از مو می تواند طاقت فرسا و حتی مضر باشد. یکی از این ترندها که البته از پشتوانه ای علمی برخوردار است، استفاده از روغن رزماری است. در حقیقت، پژوهشی در سال ۲۰۱۵ نشان داد عصاره رزماری به اندازه ی ماینوکسیدیل (دارویی که از آن برای درمان کم پشتی مو استفاده می شود) مؤثر است.

۴- از فیلتر آب استفاده کنید

۵ ترفند ساده اما مؤثر برای برخورداری از موهایی سالم

حتی اگر از همه ی درمان ها و روغن های دنیا هم استفاده کنید، بیشتر اوقات یک عامل پنهانی هست که می تواند همه ی زحمات شما را بر باد دهد و آن چیزی نیست جز آب! آبی که با آن حمام می کنید می تواند حاوی مواد شیمیایی قوی همچون کلراید و مواد معدنی مانند کلسیم، جیوه، منیزیم و نیکل باشد. به علاوه ممکن است حاوی شن و ماسه و دیگر آلاینده هایی باشد که می توانند پوست سر را تحریک کنند و باعث خشکی و ریزش موها شوند. بنابراین از یک فیلتر دوش حمام استفاده کنید تا کلراید، مواد معدنی و دیگر ذراتی که درون آب وجود دارد را حذف کند.

۵- گره موهایتان را به آرامی باز کنید

۵ ترفند ساده اما مؤثر برای برخورداری از موهایی سالم

قبل از مدل دادن به موهای خود باید گره آن را باز کنید. باز کردن گره موها پیش از خواب کمک می کند موها دیگر در خواب گره نخورند و مدل دادن به موها در هنگام صبح را راحت تر می کند. برای آنکه هنگام باز کردن گره ها، موهایتان دچار شکستگی و آسیب نشوند، صبر به خرج دهید، کم کم پیش بروید، موهای خود را مرطوب کنید، از یک شانه ی دانه درشت استفاده کنید و اول از نوک موها شروع کنید و سپس به تدریج به سمت بالا بروید.

منبع: روزیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: