خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۱:۲۹ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۷

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: اکثر مراجعات این چندروزه حجاج به مراکز درمانی به دلیل گرفتگی عضلات، خستگی و گرمازدگی بوده است.

علی مرعشی گفت: ۲۸۰ نفر کادر درمان شامل پزشکان متخصص، پرستار و کادر پشتیبانی و درمانی امسال در مدینه منوره، مکه مکرمه و مشاعر به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

او گفت: تمام دارو‌های مربوطه برای درمان بیماران وارد عربستان شده و سرم به همراه شربت نیز که باید در کشور میزبان خریداری می‌شد، تهیه شده است.

به گفته او ۱۰ هزار کیت تست سریع کرونا نیز وارد شده که برای افراد مشکوک به کرونا استفاده خواهد شد تا در صورت مثبت بودن فرد مشکوک، روند قرنطینه و درمان وی صورت گیرد؛ ضمن اینکه مکان‌هایی برای قرنطینه افراد در درمانگاه و بیمارستان تدارک دیده شده تا سلامت سایرین حفظ شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: اتاق معاینات، دندانپزشکی، ازمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی، سی سی یو، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش بستری و اورژانس تدارک دیده شده است.

او گفت: سه درمانگاه شبانه روزی، ۲۸ مطب و یک بیمارستان مجهز در مکه مکرمه مهیا شده است؛ ضمن اینکه با طرف سعودی گفتگوی لازم صورت گرفته تا در صورت نیاز به بستری و درمان‌های بیشتر از خدمات درمانی این کشور استفاده شود .

مرعشی گفت: تاکنون بیمار مشکوک به کرونا نداشته ایم. اکثر مراجعات این چندروزه به دلیل گرفتگی عضلات، خستگی و گرمازدگی بوده است بنابراین به زایران توصیه می‌شود، در ساعات گرم روز تردد کمتری داشته باشند و در نوشیدن مایعات و رعایت بهداشت فردی دقت کافی داشته باشند.

او گفت: زدن ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها، نوشیدن مایعات و پرهیز از تردد در آفتاب شدید باید مورد توجه همه حجاج قرار گیرد. امسال میانگین سنی زائران به سبب شرایط تعیین شده از سوی کشور میزبان، نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر و جوان‌تر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: