خبر فوری
۱۰:۲۱ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۲

مدافع جدید پرسپولیس، ششمین خرید سرخپوشان از ابتدای نقل‌وانتقالات جاری است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، گئورگی ولسیانی هم به پرسپولیس پیوست. او ششمین خرید سرخپوشان از ابتدای نقل‌وانتقالات جاری است که بعد از بیرانوند، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و محمدمهدی احمدی پیراهن قرمز پرسپولیس را برای فصل ۰۲-۱۴۰۱ به تن می‌کند. ولسیانی سومین بازیکنی است که در این پنجره نقل‌وانتقالاتی مستقیما از سپاهان راهی پرسپولیس می‌شود. او قرار است به همراه مرتضی پورعلی‌گنجی مشکلاتی را که فصل گذشته در خط دفاعی سرخپوشان دیده می‌شد برطرف کند تا تیم یحیی باز هم به آمار خوبی که پیش‌ترها در بخش دفاعی داشت دست پیدا کند. شروع ولسیانی با پرسپولیس، آغاز ششمین فصل حضور او در لیگ فوتبال ایران خواهد بود.

با قلعه آمد، با قلعه نرفت

گئورگی ولسیانی در سال۲۰۱۷ برای نخستین بار به لیگ برتر آمد و نخستین تیمش در لیگ ایران، ذوب‌آهن بود. ذوب‌آهن در لیگ هفدهم امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت داشت و ولسیانی هم مثل کی‌روش استنلی در همان فصل و با انتخاب قلعه‌نویی پا به فوتبال ایران گذاشت. مدافع اهل گرجستان در آن فصل ۲۰بازی برای قلعه‌نویی انجام داد و یک گل هم زد اما در پایان فصل برخلاف کی‌روش استنلی که همراه قلعه‌نویی راهی سپاهان شد در اصفهان نماند و به قائمشهر رفت. ولسیانی یک فصل در نساجی بازی کرد و با یک سال تأخیر به اصفهان رفت تا در لیگ نوزدهم، شاگرد امیر قلعه‌نویی در تیم سپاهان باشد. البته فصل اول حضور در سپاهان برای ولسیانی به خوبی پیش نرفت و او در نیمه دوم این فصل دچار مصدومیت شد. مصدومیت ولسیانی و پورقاز در اواسط آن فصل، از دلایل افت شدید سپاهان و پنجم شدن این تیم در پایان فصل بود. اگرچه ولسیانی با وجود مصدومیت و کم شدن تعداد بازی‌هایش، باز هم با نمره۶.۹۵ از سایت متریکا، سومین بازیکن برتر سپاهان بعد از پیام نیازمند و محمد محبی شد.  ۲سال بعد و تحت هدایت محرم نویدکیا، مدافع گرجستانی بازی‌های بیشتری برای تیمش انجام داد و به یکی از پرکارترین بازیکنان تیم زردپوش تبدیل شد. تا جایی که بازوبند کاپیتانی سپاهان را هم در خیلی از بازی‌ها بر بازو بست که با توجه به حضور ۳-۲ ساله او در این تیم اتفاق جالبی بود.

رتبه۳ در سپاهان، رتبه۱۸ در لیگ

کارنامه گئورگی ولسیانی در آخرین فصل حضورش در سپاهان نشان می‌دهد او در ۷۷درصد بازی‌ها به‌عنوان بازیکن فیکس از ابتدا به زمین رفته است. حاصل ۲۳بازی به‌عنوان یار اصلی و ۳بازی به‌عنوان بازیکن ذخیره برای ولسیانی ۲۱۴۲دقیقه بازی در ترکیب سپاهان بوده که در این مدت ۴گل هم به ثمر رسانده است. این مدافع در پایان فصل بیست‌ویکم لیگ برتر نمره۷.۰۸ را از سایت متریکا دریافت کرد تا باز هم سومین بازیکن برتر تیمش در فصل گذشته لقب بگیرد. ولسیانی بعد از نورافکن و اسماعیلی‌فر بهترین بازیکن سپاهان بود و در رده‌بندی کلی بازیکنان لیگ هم رتبه ۱۸ را کسب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: