خبر فوری
۱۴:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۷

قطعا فشارهای ناشی از حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت‌ها در همه بخش‌های به ویژه کالاهای اساسی برای مردم بسیار سنگین و سخت است اما به دلیل عملکرد اعتمادساز دولت و اینکه مردم احساس می‌کنند،رئیس جمهور در کنارشان است و می خواهد که قدمی بردارد و همراه با رهبری است خودش به تنهایی تسکینی برای مردم است.

همشهری آنلاین-خدیجه نوروزی: حسین سبحانی‌نیا،فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با همشهری آنلاین درخصوص کارنامه یک ساله دولت رئیسی گفت:« تقریبا یک سال از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی می گذرد و می توان عملکرد دولت را تا حدودی مورد ارزیابی نسبی قرار داد. دولت در این مدت توانسته در حوزه های مختلفی قدم‌های مثبتی بردارد. سفرهای استانی رئیس جمهور به همراه اعضای هیات دولت و حضورشان در بین مردم و شنیدن مشکلات شان قطعا در افزایش اعتماد عمومی موثر بوده است و اگر واقعا این اعتماد و ارتباط مردمی نبود با توجه به مشکلات و فشارهایی که وجود دارد شاید تحملش برای مردم سخت بود و آنچه که الان ما شاهد هستیم همراهی نسبی مردم است که دولت را در روند کلی و سیاست جدیدی اقتصادی که در پیش گرفته، حمایت می‌کنند. قطعا فشارهای ناشی از حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت ها در همه بخش های به ویژه کالاهای اساسی برای مردم بسیار سنگین و سخت است اما به دلیل عملکرد اعتمادساز دولت و اینکه مردم احساس می کنند رئیس جمهور در کنارشان است و می خواهد که قدمی بردارد و همراه با رهبری است خودش به تنهایی مسکنی  برای  دشورای های مردم است. مردم احساس می کنند که دولت تلاش می کند لذا باید در حدی که می‌توانند کمک لازم را برای عبور از این شرایط و بحران داشته باشند.»

سبحانی‌نیا در ادامه افزود:« دولت  توانسته در این مدت در بخش هایی مثبت عمل کند که می توان به گام های بزرگی که در مهار کرونا برداشت اشاره کرد. دولت در دوره کرونا مانند کشورهای غربی حتی شاید در زمینه هایی جلوتر حرکت کرد. تلاش برای خرید واکسن و تولید داخل و تلاش های همه جانبه کادر درمان همه و همه مهر تاییدی بر صحت این موضوع است. اما به این نکته هم باید اشاره کنم که در بخش هایی هم ضعف هایی وجود دارد که شاید همین ضعف ها هم زمینه ارزیابی عملکرد دولت ابراهیم  رئیسی را مورد نقد قرار داده؛ اخیرا بحث رفتن عبدالملکی و ۲ وزیر دیگری که بحث رفتن شان مطرح هست به این موضوع دامن زده است که باید این موارد مرتفع شود تا دولت بتواند با عملکرد درست خود پاسخگوی نیاز عمومی مردم باشد.»

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه احساس من این است که دولت واقعا تلاش خود را انجام می دهد،گفت:« قبول دارم مشکلات اقتصادی و بین المللی زیادی وجود دارد ولی دولت تا این لحظه کم نگذاشته است و تا جایی که توانسته برای حل مسائل را اقدامات لازم را انجام داده، البته منکر نیستم که کاستی‌هایی وجود دارد و ضعف مدیریت داریم که دولت باید آنها را ترمیم کند. بحث کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، بحث خودرو و مسکن و مسائلی از این دست که با زندگی عمومی مردم مرتبط است،باید با اقدامات جدی دولت اصلاح شود و دولتمردان باید بتوانند همگام با خواسته مردم حرکت کنند. فکر می‌کنم افزایش یارانه ها کار مثبتی از سوی دولت بود چون ۴۵ هزار تومان با تورم این روزها رقمی محسوب نمی‌شد ولی یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی اقدامات قابل قبولی بود گرچه باید تلاش کند که ارزش آن را حفظ کند که ارزش این مبالغ مجدد به ۴۵ تومان نرسد. اینها مواردی است که دولت باید مدیریت کند تا بتواند جوابگوی نسبی مطالبات مردم باشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: