خبر فوری
۱۳:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۶

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار تجمیع بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی تحت پوشش این صندوق شد.

درخواست تجمیع بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد اسکندری در نامه‌ای به وزیر آموزش وپرورش، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را که یکی از دغدغه‌ها و مطالبات همیشگی بازنشستگان آموزش و پرورش است، خواستار شد و نوشت: براساس نظرسنجی هفتگی صندوق، بیش از ۴۹ درصد از بازنشستگان تمایل دارند تا مانند دوران کارمندی، خدمات رفاهی و بیمه‌ای خود را از دستگاه مربوطه محل اشتغال دریافت کنند، بنابراین در راستای این ماده قانونی و با عنایت به مطالبات بازنشستگان فرهنگی، ضرورت دارد آن وزارتخانه تمهیدات لازم را برای بهره‌مندی بازنشستگان فرهنگی از این خدمات فراهم آورد.
وی تحقق این خواسته را عامل بهره‌مندی از خدمات موردنظر بازنشستگان و درنتیجه ارتقاء رضایتمندی آن‌ها دانست.
اسکندری در پایان، آمادگی این صندوق را برای بررسی راهکار‌های قانونی برای مساعدت مالی در هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد.
هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون نفر از بازنشستگان و اعضای تحت تکفل آنان که بخش عمده‌ای از این جمعیت را بازنشستگان آموزش و پرورش به خود اختصاص می‌دهند، به دلیل اجرا نشدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ازسوی دستگاه‌های اجرایی، از طرح «پرداخت هزینه خسارت درمان» صندوق بازنشستگی کشوری محروم هستند.
یادآور می‌شود «یکی از مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و به ویژه بازنشستگان آموزش وپرورش در سال‌های اخیر، اجرای ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری مبنی‌بر «تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها به همراه قرارداد بیمه تکمیلی درمان کارمندان آن دستگاه» است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: