خبر فوری
۱۱:۵۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۳۳

تیک تاک انتقال داده های کاربران آمریکایی به سرورهای شرکت اوراکل را تکمیل کرده است. این اقدام  احتمالا به دلیل نگرانی های قانونگذاران درباره یکپارچگی اطلاعات در اپلیکیشن انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انتقال اطلاعات کاربران به سرورهای داخل آمریکا، ۲ سال پس از آن انجام می‌شود که یک پنل امنیت ملی در آمریکا به بایت دنس (شرکت مادر تیک تاک) دستور داد تا سرمایه گذاری در تیک تاک شاخه آمریکا را متوقف کند زیرا بیم آن می‌رود که داده‌های کاربران این شرکت به دولت چین منتقل شوند.

تیک تاک یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی در جهان است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد و البته آمریکا یکی از بزرگترین بازارهای آن به حساب می‌آید.

آمریکا از مدتی پیش فشارها بر توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را برای شیوه کنترل داده‌های شخصی کاربران به خصوص افراد ارتش یا نیروهای اطلاعاتی خود افزایش داده است.

در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به تیک تاک دستور داده شد تا شاخه آمریکایی خود را بفروشد اما این دستور در دولت جوبایدن (جانشین ترامپ) اجرایی نشد.

با این وجود کمیته «سرمایه گذای خارجی در ایالات متحده آمریکا»(CFIUS) همچنان درباره امنیت داده‌ها در تیک تاک اظهار نگرانی می‌کرد.

این درحالی است که تیک تاک قبلاً اطلاعات کاربران آمریکایی را در مراکز داده خود واقع در ایالت ویرجینیا این کشور و نسخه بک آپ آنها را در سنگاپور ذخیره می‌کرد. اکنون شرکت اعلام کرده داده‌های خصوصی کاربران آمریکایی را از مراکز داده خود پاک می‌کند و به طور کامل به سرورهای شرکت اوراکل در آمریکا اتکا خواهد کرد.

مراکز داده ویرجینیا و سنگاپور همچنان برای پشتیبانی از داده‌ها استفاده خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: