خبر فوری
۱۱:۴۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۲۴
برای مناطق صعب العبور رونمایی شد؛

یک شرکت تأمین انرژی در میشیگان اولین نانوشبکه متحرک ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر جهان را بر مبنای صفحات خورشیدی و هیدروژن سبز برای تولید برق عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت سیسیم سولار در میشیگان از نسل بعدی یک نانو شبکه ماژولار رونمایی کرد که متشکل از صفحه‌های خورشیدی بال‌مانند و هیدروژن سبز است و امکان انتقال آن به مناطق فاقد برق وجود دارد. این شبکه در عرض چند دقیقه فعال می‌شود و طی هفته‌ها برق مستقل را برای استفاده در نقاط دورافتاده تأمین می‌کند.

شرکت سیسیم سولار نانو شبکه جدید را به عنوان جایگزین پاک‌تری به جای سیستم‌های تأمین برق که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، توسعه داد. نانوشبکه‌های مذکور که بین ۱۰ تا ۴۰ فوت (۳ تا ۱۲ متر) طول دارند، به شکل یک تریلر دو محوره یا یک کانتینر طراحی شده‌اند که به راحتی از طریق کشتی، هواپیمای باری، کامیون، هلیکوپتر و قطار حمل می‌شوند. بنابراین آنها می‌توانند انرژی را به انواع مناطق با اهدافی از جمله امدادرسانی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی، رفع نیازهای پزشکی و تکمیل عملیات نظامی انتقال دهند.

برق تولید شده از طریق این نانو شبکه برای راه‌اندازی تجهیزات پزشکی اورژانس، عملیات تصفیه آب، راه‌اندازی اتصالات و تجهیزات ارتباطی، یا شارژ دوچرخه‌های الکتریکی برای کار در مناطقی که جاده‌ها برای خودروها و کامیون‌ها غیرقابل استفاده هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر نانو شبکه را می‌توان به باتری‌هایی با ظرفیت بین ۱۵ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت و ظرفیت شارژ خورشیدی ۳ تا ۲۰ کیلووات مجهز کرد. راه‌اندازی این سیستم توسط یک نفر کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

یک پیل سوختی هیدروژنی نصب شده بر روی این سیستم در ارتباط با آرایه خورشیدی کار کرده و از طریق آن تغذیه می‌شود. گاز هیدروژن از طریق الکترولیزهای خورشیدی که آب را به هیدروژن و اکسیژن تجزیه می‌کند، تولید می‌شود. اکسیژن خارج شده و هیدروژن در مخازن تحت فشار بیرونی ذخیره می‌شود.

هنگامی که میزان برق خورشیدی به علت کاهش سطح انرژی ذخیره شده در باتری کافی نباشد، پیل سوختی هیدروژنی به طور خودکار وارد مدار می‌شود. هنگامی که باتری‌ها دوباره پر شدند، پیل سوختی خاموش می‌شود و الکترولایزرها دوباره روشن می‌شوند و هیدروژن کافی تولید می‌کنند. پس از پر کردن مخازن از هیدروژن، الکترولیزها خاموش می‌شوند و انرژی خورشیدی برای شارژ باتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: