خبر فوری
۱۳:۲۸ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۸
شواهد جدید نشان می دهد؛

مطالعه محققان کانادایی نشان می دهد که میوکاردیت و پریکاردیت پس از واکسیناسیون کووید ۱۹، اتفاقی بسیار نادر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان تاکید می‌کنند که ابتلاء به کووید ۱۹ خطر بیشتری برای میوکاردیت و پریکاردیت نسبت به واکسن زدن دارد.

محققان دانشگاه آلبرتا در کانادا شواهدی را در مورد خطر ابتلاء به میوکاردیت و پریکاردیت پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که این خطر از جمله در میان مردان جوان کم است. این شرایط که معمولاً در اثر عفونت‌های ویروسی ایجاد می‌شوند، شامل التهاب بافت‌های قلب می‌شوند.

یافته‌ها تأیید می‌کنند که این مشکلات بیشتر در میان مردان جوان بلافاصله پس از دریافت دوز دوم واکسن رخ می‌دهد.

میوکاردیت به التهاب عضله قلب اشاره دارد و پریکاردیت زمانی رخ می‌دهد که کیسه اطراف قلب التهاب داشته باشد. هر دو بیماری معمولاً در اثر عفونت ویروسی ایجاد می‌شوند.

شرایط نادر اما جدی است. خوشبختانه اکثر افراد به طور کامل بهبود می‌یابند.

محققان در این مطالعه، شروع به بررسی سوابق افراد در هر گروه سنی کردند و افراد را به ۰ تا ۳۹ سال دسته بندی کردند. به گفته محققان، میزان بروز حوادث در بزرگسالان ۴۰ سال و بالاتر "بسیار کم تا هیچ" بود.

این مطالعه نشان داد که میزان میوکاردیت پس از واکسیناسیون کووید، ۰.۲ در هر یک میلیون نفر و ۱.۴ در هر یک میلیون برای پریکاردیت است.

محققان همچنین دریافتند که اگر افراد دوز دوم واکسن را بیش از ۳۰ روز پس از اولین دوز دریافت کنند، ممکن است خطر ابتلاء به میوکاردیت یا پریکاردیت کمتر باشد.

داده‌های اختصاصی برای مردان جوان نشان می‌دهد که افزایش فواصل دوز به بیش از ۵۶ روز ممکن است به طور قابل توجهی میزان بروز این مشکل را کاهش دهد.

در حال حاضر، سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی‌کند که افراد زیر ۱۸ سال دوز تقویتی واکسن را دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: