خبر فوری
۱۳:۰۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۳۴
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

با افزایش جهانی مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که ممکن است در آینده نزدیک موج های دیگری وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث سایت، «سومیا سوامیناتان»، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که ممکن است در آینده نزدیک موج‌های بیشتر دیگری از بیماری کووید ۱۹ وجود داشته باشد. او از کشورها خواسته است که هوشیار باشند و برنامه‌ای مبتنی بر داده برای واکنش سریع در صورت شیوع مجدد عفونت داشته باشند.

این دانشمند گفت: «سویه های فعلی کووید ممکن است قابل انتقال تر شوند و توانایی بیشتری برای فرار از سیستم ایمنی بدن داشته باشند که می‌تواند منجر به تعداد بیشتری از عفونت‌ها و بستری شدن در بیمارستان شود.»

وی در ادامه افزود: «ما باید برای موج‌های جدید کووید ۱۹ آماده باشیم. هر سویه جدید قابل انتقال تر و ایمنی گریزتر خواهد بود و تعداد بیشتری مبتلا به بیماری شده و بستری‌ها بیشتر خواهد شد. همه کشورها باید با برنامه‌ای مناسب، به سرعت به شرایط در حال تغییر واکنش نشان دهند.»

به گفته سوامیناتان، «ما شاهد یک چرخش جهانی در مرگ و میر کووید ۱۹ هستیم. پس از ماه‌ها روند نزولی، دوباره بیماری شروع به افزایش کرده است. با توجه به ویژگی‌های سویه BA.۵ اومیکرون، این اتفاق دور از انتظار نیست. ۳/۴ جهان در مورد واکسیناسیون به روز نیستند.»

افزایش کووید در کشورهایی مانند ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و برزیل مشاهده شده است. در حال حاضر، بیشترین میزان مرگ و میر جهانی در ایالات متحده و برزیل هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: