خبر فوری
۱۴:۲۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۹۲

اگر بخواهیم بر روی رفتار و تصمیمات دیگران تاثیر بگذاریم، قبل از هر چیز لازم است که احساسات آن‌ها را بخوانیم. رفتار‌های انسانی، اما با خرافات، تکرار و کلیشه گره خورده است. همین خرافات، تکرار‌ها و کلیشه است که باعث می‌شود ما راحت‌تر حقه‌های ذهنی را شناسایی کنیم. اگر از کسی رازی را بدانید، بهتر می‌توانید به اهدافتان برسید.

چگونه احساسات دیگران را بخوانیم؟

چگونه احساسات دیگران را بخوانیم؟«تابناک با تو» - برای خواندن احساسات دیگران و تاثیر گذاشتن بر روی آن‌ها شیوه‌های مختلفی وجود دارد که قصد داریم در ادامه آن‌ها را معرفی کنیم.

اگر بخواهیم بر روی رفتار و تصمیمات دیگران تاثیر بگذاریم، قبل از هر چیز لازم است که احساسات آن‌ها را بخوانیم. رفتار‌های انسانی، اما با خرافات، تکرار و کلیشه گره خورده است.

همین خرافات، تکرار‌ها و کلیشه است که باعث می‌شود ما راحت‌تر حقه‌های ذهنی را شناسایی کنیم. اگر از کسی رازی را بدانید، بهتر می‌توانید به اهدافتان برسید. مثلا همین چند روز پیش بود که به شما روش شناسایی یک دروغگو را آموختیم. برای آن کار، باید اطلاعات زیادی از آن شخص بیرون بکشید و کمتر به زبان بدن او اهمیت دهید.

برای خواندن احساسات دیگران و تاثیر گذاشتن بر روی آن‌ها شیوه‌های مختلفی وجود دارد که قصد داریم در ادامه آن‌ها را معرفی کنیم.

یک. بر روی شانه‌ی آن شخص بزنید و سپس در چشم‌هایش نگاه کنید. این روش به شما کمک می‌‎کند تا به صورت ناخودآگاه ایده‌ای را به او بقبولانید. به عبارت بهتر، احتمال اینکه آن شخص به حرف شما گوش دهد بسیار بیشتر است.

دو. بزرگ شدن مردمک چشم با میزان عدم قطعیت فرد در زمان تصمیم‌گیری در ارتباط است. اگر شخصی در مورد چیزی چندان مطمئن نباشد، به شکلی برانگیخته یا متعجب خواهد شد و به همین دلیل، مردمک چشم کمی بزرگتر از حالت عادی می‌شود.

سه. جیب‌بر‌ها به شیوه سوم تسلط کافی دارند. زمانی که آن‌ها می‌خواهند جیب یک فرد مست را بزنند، دائم جای خود را در سمت چپ و راست او عوض می‌کنند. آن فرد مست فکر می‌کند که خودشان هم باید جنبش بیشتری داشته باشند؛ بنابراین به محض اینکه کمی فعالیت خود را بیشتر می‌کنند زمین می‌خورند. دوست جیب‌بر آن‌ها نیز از فرصت استفاده کرده و کیف پولشان را به سادگی می‌زند.

چگونه احساسات دیگران را بخوانیم؟

چهار. این روش بیشتر به درد شناسایی افراد می‌خورد. کسانی که سطح تستسترونی بالاتری دارند، معمولا صورتی پهن‌تر و استخوان گونه‌هایی بزرگتر دارند. این دسته از افراد بیشتر به خود بالیده و عمدتا هم پرخاشگر هستند.

پنج. رنگ قرمز در ذهن ما با سلطه گری و پرخاشگری گره خورده است. در یک بررسی مشخص شد که شانس پیروزیِ بوکسور‌هایی که پیراهن قرمز به تن دارند در مصاف با بوکسور‌هایی که پیراهن آبی به تن می‌کنند، ۵ درصد بیشتر است.

شش. در پژوهشی که بر روی بازی «سنگ، کاغذ، قیچی» انجام شد، مشخص شد که مردان بیشتر دوست دارند گزینه‌ای مردانه‌تر را انتخاب کنند؛ بنابراین مردان بیشتر سنگ را انتخاب کرده و قیچی نیز از کمترین محبوبت نسبت به دو گزینه دیگر برخوردار است. اگر از روی شانس و احتمال به این مسئله نگاه کنید، «کاغذ» گزینه‌ای مناسب‌تر است چرا که یا پیروز خواهید شد و یا بازی برابر تمام خواهد شد. یک روش دیگر نیز وجود دارد و آن این است که تصمیم خود را بلند بگویید. در این صورت، رقیبتان فکر می‌کند که شما دارید دروغ می‌گوید و سعی می‌کند گزینه‌ای دیگر را انتخاب کند که اغلب گزینه‌ای اشتباه است.

چگونه احساسات دیگران را بخوانیم؟

هفت. فروشندگان بر روی هنرِ کنترل ذهن تسلط دارند. یکی از روش‌های قدیمی این است که فروشنده قیمت یک کالا را نسبت به کالا‌های کاملا مشابه بالاتر اعلام می‌کند. فرض کنید که وارد یک فروشگاه شده‌اید و قیمت چهار چای‌ساز کاملا مشابه را مشاهده می‌کنید. قیمت یکی از چای‌ساز‌ها ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سه چای‌ساز دیگر ۲۰۰ هزار تومان است. این اقدام فروشنده روی تصمیم نهایی شما کاملا تاثیرگذار است.

هشت. خنده یک «احساس اجتماعی» است که ما و اطرافیان را به هم نزدیک‌تر می‌کند. مهم نیست که آن مطلب واقعا خنده‌دار است یا خیر، زیرا زمانی که شما می‌خندید به اطرافیان خود نشان می‌دهید که دوست دارید همراه آن‌ها باشید. همچنین در برخی از پژو‌هش‌ها مشخص شد که افرادی که می‌خندند، صداقت بیشتری دارند؛ بنابراین اگر قصد دارید که راجع به مسئله‌ای از دیگران اطلاعات کسب کنید، خنده گزینه‌ای مناسب به رسیدن به خواسته‌تان است.

منبع: فرادید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: