خبر فوری
۱۴:۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۱

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش سوزی در انبار بزرگ روغن خودرو در جاده سیاخ دارنگون با تلاش همه جانبه بیش از ۵۰ آتش نشان خاموش شد و نگرانی ها از سرایت آتش به مراتع و ارتفاعات همجوار محل حادثه پایان یافت.

محمد هادی قانع روز یکشنبه در این باره گفت: این آتش سوزی ساعت ۷ و ۱۸ دقیقه صبح یکشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ در جاده سیاخ دارنگون رو به روی روستای نجم آباد، اتفاق افتاد که با تلاش ایثارگرانه بیش از ۵۰ نفر از ماموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در لحظات اولیه کنترل و پس از حدود سه ساعت عملیات بی وقفه آتش نشانی ، مهار و به طور کامل خاموش شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: به محض اعلام وقوع این رخداد به ستاد فرماندهی آتش نشانی ، آتش نشانان از ۱۰ ایستگاه در محل حادثه حاضر و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.

قانع ادامه داد: محل مذکور دو سوله به مساحت ۲ هزار متر انبار روغن موتور خودرو بود که به دلیل مواد قابل اشتعال و استعداد محیطی به سرعت شعله ور شده و آتش سوزی دو سوله را در بر گرفته بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: در اولین اقدام با هماهنگی دستگاههای امدادی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دیگر، نسبت به قطع شبکه های برق و گاز محل وقوع حادثه اقدام شد ، برای مقابله با این آتش سوزی،آتش نشانان با تجهیزات کامل و بکارگیری ۱۵ دستگاه خودروی آتش نشانی ، چندین دستگاه تانکر آب در محل حادثه حاضر شدند و فعالیت همه جانبه و سرعت عمل آنان باعث شد تا حادثه ای که ممکن بود آبستن فاجعه ای بزرگ و خطرناک باشد در کنترل کامل قرار گیرد و آتش سوزی خاموش شود.

قانع با اشاره به اینکه آتش گرفتن بشکه های متعدد روغن، ریزش سقف انبار، جاری شدن مواد قابل اشتعال در محل حادثه موجب رشد سریع شعله های آتش و طولانی شدن مهار آتش سوزی شد، گفت: به دلیل انبار مخازن روغن و مواد سریع الاشتعال مهار آتش با مشکلاتی رو به رو بود.

 وی افزود: نزدیک بودن محل حادثه به ارتفاعات و مراتع نیز اجرای عملیات امدادی و ایمنی را بسیار حساس کرده بود که خوشبختانه با اقدامات ایمنی و عملیاتی انجام شده، آتش سوزی کنترل و از گسترش و سرایت آتش به فضاهای اطراف محل وقوع حادثه جلوگیری به عمل آمد.

قانع در مورد علت بروز این حادثه اظهار کرد: کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز در حال بررسی علت رخداد این حادثه و میزان خسارت مالی وارد شده هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: