خبر فوری
۱۴:۰۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۳
با حمایت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)؛

طرح حمایت از فرصت های تحقیقاتی دانشمندان جوان در راستای تحقق مأموریت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، طرح حمایت از فرصت های تحقیقاتی دانشمندان جوان در راستای تحقق مأموریت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اجرایی می شود.

این طرح با هدف «هم‌افزایی و ارتقای ظرفیت فعالان علم، فناوری و نوآوری جهان اسلام» و در حوزه ظرفیت سازی اجرایی خواهد شد.

تا کنون ۷ دانشگاه از مالزی، پاکستان، ترکیه، عمان و ایران میزبانی فرصت های تحقیقاتی دانشمندان جوان را پذیرفته اند که مذاکرات با سایر نهادهای علمی برجسته جهان اسلام نیز ادامه دارد.

در این طرح بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) به عنوان طراح و مجری برنامه با موسسات علمی و فناوری جهان اسلام وارد تعامل و همکاری شده و فعالیت های دبیرخانه‌ای این طرح را بر عهده خواهد داشت.

موسسات علمی و فناوری منتخب جهان اسلام نیز در قالب موسسه میزبان، ارزیابی و پذیرش نهایی مقاضیان و تقبل هزینه‌های میزبانی آنها را بر عهده خواهند داشت.

طی توافقات حاصل شده، کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای اسلامی(کامستک)، هزینه های رفت و برگشت ۱۰۰ پژوهشگر در سال را از کشور مبدا به مقصد بر عهده گرفته است.

در این طرح تاکنون دانشگاه های کوچ ترکیه، ناست پاکستان، خلیج عمان، UPM مالزی، UPSI مالزی، صنعتی شریف ایران و مرکز ICCBS دانشگاه کراچی پاکستان برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: